Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nowa strategia Pocztowego raczej kończy temat sprzedaży banku. Instytucja chce zacieśniać współpracę z Pocztą

O tym, że PKO BP, zainteresowany wcześniej inwestycją w Pocztowy, odstąpił od tego pomysłu, w serwisie cashless.pl pisaliśmy na początku maja

Opublikowana dziś strategia Banku Pocztowego na lata 2023-2026 zdaje się potwierdzać nieoficjalne informacje cashless.pl z początku maja, że PKO BP odstąpił od pomysłu przejęcia banku na własność. Zgodnie z nową strategią banku współpraca z Pocztą Polską w zakresie obsługi rozliczeń masowych jest jednym z sześciu najważniejszych obszarów, na których Pocztowy chce się skupić w nadchodzących trzech latach. Wydaje się, że gdyby Poczta chciała pozbyć się banku, taki zapis nie znalazłby się w nowej strategii BP.

Przeczytajcie także: PKO BP raczej nie kupi Banku Pocztowego

Przypomnę, że temat przejęcia przez PKO BP większościowego pakietu akcji BP pojawił się jesienią ubiegłego roku. Wówczas biuro prasowe PKO BP podało, że instytucja prowadzi analizę takiej możliwości. W ten sposób odniesiono się do publikacji jednej z gazet, gdzie napisano, że PKO BP właśnie zrezygnował z przejęcia kontroli nad BP.

Właścicielem ok. 75 proc. akcji BP jest Poczta Polska. Pozostałe ok. 25 proc. należy do PKO BP.

Jeśli zaś chodzi o strategię BP pt. "Bank blisko Ciebie i Twoich potrzeb", to oparta jest ona o kilka priorytetów. Wśród nich wymieniono m.in. finansowanie konsumpcyjne i usługi finansowe dla klientów indywidualnych, obsługę masowych rozliczeń we współpracy z Pocztą Polską, rozwój usług finansowych dla e-commerce oraz usługi finansowe dla segmentu mieszkalnictwa.

Przeczytajcie także: Bank Millennium udostępnił Google Pay

Strategia przewiduje, że w każdym roku jej obowiązywania BP osiągnie wysokie zyski netto – ponad 100 mln zł. Dzięki temu będzie dynamicznie zwiększać kapitały własne, doprowadzając do ich niemal czterokrotnego wzrostu w perspektywie strategii – ponad 1,2 mld zł na koniec 2026 r.

– Nowa strategia wyraża nasze ambicje, ale także realne możliwości rozwoju z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań rynkowych. Widzimy, że możemy dynamicznie rozwijać się na rynku detalicznym, także w zakresie udzielania kredytów gotówkowych, zdobywając nowych klientów między innymi dzięki jeszcze bliższej współpracy z Pocztą Polską – powiedział Jakub Słupiński, prezes BP.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies