Credit Agricole udostępniając w aplikacji wiadomości push o transakcjach dołącza do rynkowego standardu w tym zakresie
Credit Agricole poinformował o udostępnieniu nowej funkcji w aplikacji mobilnej. Mowa o wiadomościach push wysyłanych po odnotowaniu przez bank transakcji przychodzącej lub obciążeniu na rachunku. CA deklaruje przy tym, że wiadomości będą wysyłane w czasie rzeczywistym, a więc od razu po np. płatności kartą, wypłacie z bankomatu czy przelewie z wynagrodzeniem.
Aby aktywować nową funkcję, należy zalogować się do aplikacji mobilnej CA i kliknąć w profil w lewym górnym rogu pulpitu, a następnie wybrać zakładkę Ustawienia. Później należy przesunąć ekran w dół i w sekcji Powiadomienia na telefon otworzyć Twoje powiadomienia oraz wybrać o jakich zdarzeniach na rachunku bank ma informować za pomocą powiadomień push. Można też zdecydować, których rachunków czy kart powiadomienia mają dotyczyć.
CA wprowadzając powiadomienia push o zdarzeniach na rachunkach dołącza do rynkowego standardu. Rozwiązanie takie dostępne jest już bowiem w wielu instytucjach i zwiększa bezpieczeństwo środków – w razie zauważenia nieautoryzowanych obciążeń można szybko zareagować ograniczając straty. Co ciekawe jednak część banków nie zawsze wysyła pushe natychmiast po odnotowaniu transakcji. Dotyczy to szczególnie przelewów przychodzących. Opóźnienie wysyłki ma na celu ograniczenie ryzyka awarii np. w dni wypłat pensji, gdy zbyt dużo osób w jednym momencie logowałoby się na rachunek, aby sprawdzić saldo.