PKO BP przedstawił też plany rozwoju swojego nowego projektu, określanego mianem Platformy usług dodatkowych
Podczas zakończonej przed chwilą konferencji prasowej przedstawiciele PKO BP przedstawili koncepcję Platformy usług dodatkowych, przygotowanej wspólnie ze spółką zależną PKO Finat. W ramach tego projektu klienci korzystający m.in. z serwisu transakcyjnego iPKO oraz aplikacji mobilnej IKO mogą korzystać z usług pozabankowych, takich jak m.in. opłacanie parkowania, kupowanie biletów na komunikację miejską czy doładowywanie różnych kart.
W ramach platformy już w perspektywie najbliższych tygodni mają pojawić się dwie nowe usługi, a więc ta oferowana przez firmę Legimi (ebooki i audiobooki) oraz przez opisywany już nie raz na łamach cashless.pl startup Simpl.rent.
Druga z tych firm wspiera najemców, właścicieli mieszkań, a także agentów nieruchomości, zwiększając bezpieczeństwo najmu. Dostarcza narzędzia do zdalnego sprawdzania wiarygodności najemców w trzech aspektach: poprzez weryfikację tożsamości, zarobków oraz historii płatniczej i kredytowej. Dodatkowo – we współpracy z PZU – oferuje ubezpieczenia zabezpieczające strony najmu. Za nową usługę ubezpieczeniową Simpl.rent został nominowany do tegorocznych nagród Cashless Fintech, w kategorii Insurtech Roku.
A wracając do Platformy usług dodatkowych PKO BP, to zdaniem przedstawicieli banku jest to pierwszy tego rodzaju projekt w Polsce. Już teraz jego klienci mają kupować 3,5 mln usług dodatkowych miesięcznie. Platforma umożliwia połączenie, za pomocą interfejsu API, z systemem spółki Finat, a za jego pośrednictwem – z systemem PKO. To rozwiązanie ułatwiające i przyspieszające integrację oraz wdrażanie nowych usług. Pozwala także na zastosowanie różnych modeli płatności, w tym opłatę jednorazową i subskrypcyjną oraz sprzedaż pojedynczo lub w pakiecie. Stanowi podwaliny pod marketplace usług dodatkowych, osadzony w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO.