Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
W aplikacji SGB pojawi się ciekawa funkcja. Sztuczna inteligencja będzie odczytywać treść paragonów za zakupy

Nowa usługa w aplikacji SGB ma pojawić się wraz z aktualizacją, która zostanie udostępniona w przyszłym miesiącu

Bank SGB pracuje nad nową, ciekawą funkcją, która już w lipcu ma się pojawić w jego aplikacji mobilnej. Formalnie nowa usługa nosi nazwę "Kategoryzacja wydatków oraz zarządzanie paragonami w zakresie rozwiązania zastosowanego w aplikacji mobilnej SGB Mobile". W skrócie chodzi o funkcję, która pomagać będzie w zarządzaniu wydatkami.

Przeczytajcie także: SGB definitywnie wycofuje starą aplikację mobilną

Jak podaje SGB, aby skorzystać z nowej usługi, klient będzie musiał zrobić smartfonem zdjęcie każdego paragonu otrzymanego po zakupie. Następnie oprogramowanie, korzystające także ze sztucznej inteligencji, odczyta i przyporządkuje poszczególne wydatki do jednej z 10 kategorii. W rezultacie klienci od razu po zakupach będą mogli analizować swoje wydatki na wykresach w apce, co może pomóc im w lepszym zarządzaniu swoim budżetem.

Na rynku jest wiele rozwiązań służących do analizy domowych wydatków. Niestety większość pozwala na automatyczne kategoryzowanie tylko tych z nich, za które klienci płacą kartami. A i tak nie wszystko działa jak trzeba, bo bank nie wie, czy płacąc za coś w hipermarkecie czy dyskoncie kupiliście alkohol, warzywa czy np. skrzynkę z narzędziami. Wydatki tego rodzaju trzeba więc kategoryzować samemu, podobnie jak te realizowane gotówką. To najsłabsze ogniwo takich narzędzi, bo większość klientów nie ma ani ochoty ani czasu, by codziennie systematycznie opisywać wydatki.

Przeczytajcie także: Grzegorz Łapiński wrócił do płatności

W tym kontekście wydaje się, że rozwiązanie, nad którym pracuje SGB, ma przewagi w stosunku do innych tego typu produktów. Wykonanie zdjęcia to o wiele mniejszy wysiłek, niż konieczność wprowadzania w odpowiednie kategorie wielu produktów znajdujących się na paragonie. Pytanie jednak, jak zadziała nowe rozwiązanie oraz czy wykonywanie regularnie i tego wysiłku nie okaże się dla klientów zbyt wielkim wyzwaniem.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies