Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Możliwość płacenia zegarkami zwiększa ogólną liczbę transakcji bezgotówkowych. Ciekawe statystyki z Pekao

Płatności smartwatchami nie są bardzo popularne, jednak możliwość korzystania z nich sprawia, że klienci stają się jeszcze bardziej bezgotówkowi

Z danych udostępnionych przez Bank Pekao wynika, że choć smartwatche nie są głównym narzędziem do transakcji bezgotówkowych, to możliwość realizacji płatności za ich pomocą w określonych sytuacjach jest bardzo przydatna. Do takich wniosków można dojść analizując statystyki dotyczące liczby i wartości transakcji realizowanych przez klientów Pekao za pomocą różnych instrumentów płatniczych.

Przeczytajcie także: Nowość w aplikacji PeoPay Kids

Bank Pekao podał, że liczba płatności z wykorzystaniem smartwatchy oferowanych przez tę instytucję, a więc Fitbit Pay i Garmin Pay, rośnie w miesiącach letnich, czyli wtedy gdy częściej wychodzi się z domu bez portfela a czasem i bez smartfona. Chodzi o takie sytuacje jak bieganie, piesze wędrówki czy wycieczki rowerowe. Z danych Pekao za 2022 r. wynika, że w lipcu i sierpniu jego klienci realizowali za pomocą Garmin Pay i Fitbit Pay średnio ponad 5 tys. transakcji dziennie, co oznacza duży wzrost w porównaniu do marca (3,1 tys.) lub grudnia (4,1 tys.). Przy tym średnia kwota płatności jest w miesiącach letnich zauważalnie niższa – w lipcu wynosiła 60,8 zł, podczas gdy w grudniu było to 69,2 zł.

Co ciekawe w Pekao miesiące letnie charakteryzują się największą liczbą transakcji bezgotówkowych realizowanych przez klientów za pomocą różnych dostępnych metod. W czerwcu 2022 roku klienci tej instytucji realizowali każdego dnia średnio ok. 5,75 mln transakcji w terminalach – zarówno za pomocą tradycyjnych kart, jak i kart dodanych do portfeli elektronicznych, zegarków oraz Blikiem. W lipcu takich transakcji było dziennie średnio ok. 5,73 mln, a w sierpniu ok. 5,69 mln. Dopiero na czwartym miejscu pod tym względem plasuje się wrzesień a później kolejne miesiące.

Przeczytajcie także: Pekao wprowadza Family Office

Nie widać natomiast prawidłowości co do odchyleń sezonowych, jeśli chodzi o transakcje w sklepach internetowych. W czerwcu 2022 roku klienci zrealizowali średnio niemal 248 tys. płatności w e-commerce dziennie i chociaż to więcej niż np. w styczniu, kiedy było ich średnio 237 tys. dziennie, to jednak sporo mniej niż w listopadzie (średnio niemal 289 tys. transakcji dziennie).

Podobnie dane prezentują się, jeśli chodzi o liczbę przelewów zlecanych podczas letnich miesięcy. Klienci banku zlecili ich więcej niż podczas tych wiosennych, ale wraz z nadchodzącą jesienią, liczba przelewów również wzrosła. Jedynie jeśli chodzi o średnią wartość zlecanego przelewu, zeszłoroczny lipiec wyróżnia się na tle pozostałych miesięcy roku. Przeciętna wartość jednego przelewu wysyłanego w tym miesiącu wyniosła 1235,8 zł i była najwyższa w porównaniu do pozostałych miesięcy 2022 r. Być może powodem wzrostu w tym czasie są wakacyjne rezerwacje lub podróże.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies