Ponad milion klientów mobile only w okresie styczeń-marzec miały PKO BP, ING, mBank, Millennium, Pekao oraz Santander
Ponad 14,2 mln – tylu na koniec marca 2023 roku było na naszym rynku klientów mobile only, czyli takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. To o blisko 140 tys. więcej niż na koniec 2022 roku i o ponad 3 mln więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.
Bankiem, który zaraportował największą liczbę klientów mobile only pozostaje PKO BP. Jednak w I kw. 2023 roku jego wynik nieznacznie przekroczył próg 3,5 mln, a to oznacza spadek względem kwartału poprzedzającego o ok. 86 tys. Jednocześnie wynik z analogicznego okresu 2022 roku udało się tej instytucji poprawić o blisko 680 tys.
Ponad milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych miały także: ING, mBank, Millennium, Pekao oraz Santander. Co ciekawe, wszystkie wspomniane banki w I kw. br. zanotowały gorszy wynik niż na koniec 2022 roku. Zauważalnym wzrostem w tym zestawieniu może się pochwalić jedynie Credit Agricole, który klientów mobile only miał na koniec marca niespełna 452 tys. To o prawie 63 tys. więcej niż na koniec grudnia.
Skąd zatem wzięły się ogólne wzrosty? W zestawieniu pojawił się nowy podmiot: Santander Consumer Bank. Należy jednak zaznaczyć, że instytucja ta nie posiada w swojej ofercie rachunków bankowych. Ponad 330 tys. klientów mobile only to w jej przypadku osoby korzystające z kanałów mobilnych do zarządzania innymi produktami: kartami kredytowymi, lokatami czy kredytami ratalnymi.