Wysokie wskaźniki mobilności ponownie zanotowały mBank, BNP Paribas oraz Millennium
Ponad połowa (53 proc.) klientów banków działających na polskim rynku w I kw. 2023 roku zarządzała swoimi kontami przez urządzenia mobilne – tak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. Oznacza to niewielką poprawę wskaźnika względem grudnia 2022 roku. Znajdował się on także na podobnym poziomie jak w I kw. 2022 roku.
Przeczytajie także: ING podnosi opłaty za bankomaty, karty oraz usługi maklerskie
W porównaniu z okresem październik-grudzień 2022 r. wyniki poprawili wszyscy uczestnicy zestawienia. Kolejny już raz pierwsze miejsce zajął w nim ING – w jego przypadku udział klientów mobilnych wśród wszystkich posiadaczy rachunków osobistych wynosił przeszło 76 proc. (kwartalny wzrost o niespełna 1 punkt procentowy, w ciągu roku instytucja poprawiła wynik o blisko 4 p.p.).
Na drugim miejscu w zestawieniu, ze sporą przewagą nad konkurencją niżej, uplasował się mBank – jego wskaźnik mobilności wzrósł z 74,2 na koniec minionego roku do 74,7 na koniec marca. W porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku instytucja poprawiła wynik o ok. 2,5 p.p. Podium tym razem zamykają dwa banki: BNP Paribas oraz Millennium z identycznym wynikiem 67,5 proc. Ponad 50 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne w I kw. miały także PKO BP, Santander, Pekao oraz Credit Agricole.
W jaki sposób wyliczany jest wskaźnik mobilności? Podstawą pomiaru dla danej instytucji jest liczba otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczba klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego. Wskaźnik pokazuje więc jak dużo posiadaczy rachunków w danym banku zarządza nimi za pomocą np. smartfonów.