Niekwestionowanym liderem tego zestawienia pozostaje PKO BP, który odpowiada za ok. jedną czwartą całkowitego wyniku
Na koniec marca 2023 roku banki działające na polskim rynku miały przeszło 23 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych. Jak wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl, w porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o przeszło 774 tys. To także o blisko 2,9 mln więcej niż w analogicznym okresie roku 2022.
W omawianym okresie największą liczbę klientów mobilnych zadeklarował PKO BP: 5,5 mln. To o prawie 170 tys. więcej niż na koniec grudnia 2022 roku i o ponad 650 tys. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Granicę 3 mln mobilnych klientów w pierwszych trzech miesiącach roku ponownie przekroczył mBank, a powyżej progu 2 mln znalazły się jeszcze ING, Pekao, Santander oraz Millennium. Wszystkie te instytucje poprawiły wyniki zanotowane na koniec grudnia.
Warto wyjaśnić, że za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Należy też dodać, że część banków nie udziela szczegółowych informacji dotyczących bankowości mobilnej, a niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Z tego powodu zebrane dane mogą być niepełne.