Przez pierwszy rok ochrona jest dla klienta bezpłatna. Ubezpieczycielem w tym projekcie jest InterRisk
Producent okien Oknoplast postanowił zapewnić swoim klientom dodatkową ochronę do sprzedawanych przez siebie okien. Wszystkie objęte będą nieodpłatnie 12-miesięcznym ubezpieczeniem, stanowiącym rozszerzenie gwarancji producenta.
W ramach polisy ochroną objęte będą takie zdarzenia jak stłuczenie szyby lub innego rodzaju uszkodzenie okna w wyniku zdarzeń losowych oraz szkody spowodowane włamaniem lub aktem wandalizmu. Ubezpieczenie zapewnia pokrycie kosztów oraz organizację naprawy lub wymiany uszkodzonej szyby lub okna – usługa jest realizowana bezgotówkowo, w domu klienta.
Polisa pokrywa również interwencję służb ochroniarskich lub dodatkowe zabezpieczenie nieruchomości do czasu naprawy, by nie powiększyła się skala szkody. Górny limit kosztów, które zwróci ubezpieczyciel, wynosi 21 tys. zł na każde zakupione okno. Polisa jest zupełnie niezależna od ewentualnego ubezpieczenia domu czy mieszkania, jakie posiada klient. Jak udało mi się ustalić, ochronę w tym projekcie zapewnia InterRisk.
Oknoplast precyzuje, że aby okna były objęte ochroną, należy je zamontować w okresie 3 miesięcy od zakupu, a akcja trwa do końca marca przyszłego roku. Okres ubezpieczenia to kolejne 12 miesięcy – w tym czasie jego koszt pokrywa producent okien. Po roku właściciel okien może przedłużyć polisę na własny koszt.
Warto zwrócić uwagę, że oferowane przez Oknoplast ubezpieczenie to przykład polisy typu embedded insurance, czyli ubezpieczenia powiązanego z produktem partnera z branży nieubezpieczeniowej. Więcej na temat tego nurtu możecie przeczytać w tekście: Ubezpieczyciele przestali się bać roli fabryki produktów. Szykują się na embedded insurance.