Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Trasti rozpoczęło sprzedaż przez swoją stronę internetową. Rozkłada składkę na darmowe raty z odroczeniem płatności

Insurtech pracuje też nad udostępnieniem botów usprawniających obsługę, w tym bota konwersacyjnego wykorzystującego silnik ChatGPT

Insurtech Trasti rozpoczął sprzedaż ubezpieczeń za pośrednictwem swojej strony internetowej. Na stronie trasti.pl, którą można również wygodnie wyświetlać na smartfonach, pojawił się formularz umożliwiający przygotowanie kalkulacji i zakup polisy. Wcześniej ubezpieczenia insurtechu dostępne były tylko w porównywarkach ubezpieczeń: Mubi, Rankomat i Punkta oraz u agentów.

Aby poznać propozycję ceny, wystarczy podać na stronie insurtechu dwie dane: numer rejestracyjny pojazdu i PESEL jego posiadacza. Po wyborze preferowanego wariantu klient uzupełnia jeszcze kilka informacji niezbędnych do zawarcia umowy. Cały proces ma zajmować nie więcej niż minutę.

Przeczytajcie także: VIG z ofertą telematyczną

Trasti proponuje klientom kilka metod płatności, w tym nieoprocentowane raty. Klient może skorzystać z rat (sześciu), z czego pierwsza płatna jest dopiero po miesiącu od zawarcia umowy. Koszty kredytowania pokrywa insurtech, a dostawcą finansowania jest Wonga. Jak podaje w rozmowie z serwisem cahsless.pl Tomasz Kasprzak, współzałożyciel Trasti, na skorzystanie z rat decyduje się ok. 30 proc. klientów insurtechu.

W ofercie Trasti są ubezpieczenia OC, AC, Assistance, NNW, opon, szyb i zielona karta. Co ciekawe, przedstawiając klientowi kilka wariantów ubezpieczenia, insurtech podpowiada również wariant rekomendowany. Wykorzystuje do tego silnik oparty na mechanizmach sztucznej inteligencji, który uczy się dobierać zakres oferty do typu i specyfiki pojazdu. Oprócz wariantu rekomendowanego klient może też zawsze skorzystać z opcji wyboru samego OC albo indywidualnie dostosowywać ofertę do swoich preferencji.

– Możemy się pochwalić najbardziej fair ubezpieczeniem AC na rynku. Nie ma w nim wyłączeń, a przy szkodzie całkowitej wypłacamy 100 proc. wartości pojazdu – zaznacza Tomasz Kasprzak. – U nas nie ma produktów dobrych i złych, są tylko małe i duże. To, czym mogą się różnić warianty ubezpieczenia, to np. liczba dni, przez które opłacamy pojazd zastępczy, czy suma ubezpieczenia w NNW, ale nie ma haczyków i gwiazdek – zapewnia.

Zarówno proces zakupu ubezpieczenia, jak i późniejszej obsługi jest całkowicie cyfrowy. Trasti pracuje także nad udostępnieniem botów, które wesprą klientów w korzystaniu z usług insurtechu. W najbliższych miesiącach chce zaproponować bota, który w trakcie rozmowy pomoże skalkulować składkę i przekieruje do zakupu ubezpieczenia, oraz bota, który będzie informował o statusie szkody. Korzystanie z rozwiązania ma być szczególnie wygodne, dzięki uproszczeniu identyfikacji klienta na podstawie jego numeru telefonu czy konta na Messengerze.

Przeczytajcie także: Nowe narzędzie AI do wykrywania fraudów w ubezpieczeniach

Z kolei w III kwartale insurtech będzie chciał zaproponować bardziej zaawansowaną nowość – bota konwersacyjnego, opartego na silniku ChatGPT. Narzędzie ma obsługiwać szerokie spektrum zapytań klientów i uczyć się na sprawach rozwiązywanych przez zespół wsparcia klienta. Dzięki temu bot ma docelowo zgrabnie odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości klientów, również np. te związane z rozumieniem OWU.

Oprócz udogodnień dla klientów Trasti szczyci się też dobrymi narzędziami dla pośredników. – Przyznanie dostępu agentowi do naszej platformy trwa nie więcej niż dwie minuty i wymaga podania jedynie kilku danych – mówi Tomasz Kasprzak. – Za pomocą narzędzia agenci nie tylko łatwo wystawią klientowi polisę, ale też zarządzą sprzedażą swojej agencji czy rozliczą prowizje – dodaje.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies