Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Jeden z najstarszych polskich fintechów zmienia identyfikację wizualną. Zobaczcie nowo logo Fenige

Spółka Fenige znana jest głównie z przelewów z karty na kartę, ale dziś oferuje też m.in. płatności internetowe

Założona w 2013 r. spółka Fenige, obchodzi w tym roku swoje 10 urodziny. Z tej okazji zmienia logo oraz misję, której towarzyszy hasło: "All about payments". W informacji prasowej spółka pisze, że ma ono pokazywać szeroką ofertę Fenige w zakresie produktów i usług płatniczych. Nowe logo firmy wygląda tak:

Fenige jest jednym z najstarszych polskich fintechów. Spółka najbardziej znana jest z usługi przelewów z karty na kartę, oferowanych innym firmom. Początkowo jej funkcjonalność była ograniczona tylko do kart Mastercard. Obecnie działa także przy pomocy kart konkurencyjnej organizacji Visa – wykorzystano rozwiązania Visa Direct oraz Mastercard MoneySend.

Przeczytajcie także: Zobaczcie ranking największych w Polsce firm płatniczych

Na czele fintechu stoi Marcin Chruściel, który w branży płatniczej pracuje od wielu lat. Czytelnikom cashless.pl może być znany jako były szef projektu Orange Finanse. Wcześniej pracował m.in. w Raiffeisen Polbanku, w którym był odpowiedzialny na przykład za rozwój płatności mobilnych (wdrażał jedne z pierwszych w Polsce płatności NFC, a później HCE).

Przeczytajcie także: Fenige ma nowego prezesa

Natomiast Fenige posiada licencję krajowej instytucji płatniczej, wydaną przez Komisję Nadzoru Finansowego. Oprócz przelewów z karty na kartę oferuje także wpłaty na kartę oraz platformę do płatności internetowych kartami, przelewami a wkrótce Blikiem. W ubiegłym roku firma przetworzyła transakcje o wartości 1,2 mld zł. W Rankingu 100 największych polskich firm branży płatniczej 2022, przygotowanym przez cashless.pl, fintech znalazł się na 34. miejscu, z przychodami przekraczającymi 33,7 mln zł.

Fot. Flickr/Nenad Stojkovic, CC BY 2.0

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies