Insurtech będzie oferował swoje usługi firmom, które nie zajmują się sprzedażą ubezpieczeń, ale chciałyby włączyć je do swojej oferty
Insurtech Wefox ogłosił start nowej odnogi swojego biznesu – global affinity, czyli działalności skupiającej się na sprzedaży ubezpieczeń za pośrednictwem partnerów nieubezpieczeniowych na różnych rynkach. W ramach programów affinity, insurtech ma pomagać swoim partnerom w rozszerzeniu ich działalności o oferowanie ubezpieczeń – zarówno w modelu embedded (ubezpieczeń wbudowanych, czyli powiązanych ze sprzedawanymi przez partnera produktami), jak i stand alone (czyli samodzielnych ubezpieczeń, niezależnych od podstawowych produktów i usług partnera).
Wefox jest insurtechem posiadającym własną licencję ubezpieczeniową i to z tej strony jest znany w Polsce – jako zaawansowany technologicznie ubezpieczyciel, którego polisy można kupić u agentów i w porównywarkach. Natomiast na swoim macierzystym, niemieckim rynku Wefox oferuje platformę łączącą pośredników, ubezpieczycieli (w tym ubezpieczeniową spółkę samego insurtechu, ale nie tylko) oraz klientów i cyfryzującą obsługę ubezpieczeń.
Mając doświadczenie w łączeniu ubezpieczycieli z dystrybutorami, insurtech planuje pójść krok dalej i zaoferować swoje usługi globalnie firmom, które nie zajmują się sprzedażą ubezpieczeń, aby mogły w ten sposób zróżnicować swoją ofertę, pozyskać nowe przychody i zwiększyć lojalność klientów. Jak zapewnia, przygotowana przez niego platforma umożliwia łatwą integrację ze wszystkimi interesariuszami, niezależnie od tego, jak skomplikowane jest wspólnie oferowane ubezpieczenie, w jaki sposób jest dystrybuowane czy w którym kraju. Partnerzy zachowują kontrolę nad biznesem, a jednocześnie mogą liczyć na Wefox w zakresie włączenia ubezpieczeń do sprzedaży w ich kanałach dystrybucji, zarządzania odnowieniami, dosprzedaży, reklamacji czy raportowania.
Warto zwrócić uwagę, że Wefox jest kolejnym podmiotem, który w ostatnim czasie zwraca baczniejszą uwagę na sprzedaż typu affinity, a więc za pośrednictwem partnerów. Na międzynarodowe partnerstwa ma ochotę także Europa Ubezpieczenia, która w tym celu powołała nową markę HDI Embedded. Również w tym przypadku ważnym elementem działalności ma być silne przygotowanie technologiczne. Oba podmioty będą się musiały mierzyć z już działającą na rynku konkurencją, którą stanowić będą zarówno dystrybutorzy specjalizujący się w przygotowywaniu programów affinity i łączeniu ubezpieczycieli z partnerami, jak i z samymi ubezpieczycielami, którzy wyspecjalizowali się w modelu embedded insurance, jak np. francuski Wakam.