Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kwestie środowiskowe zaczynają być dla nas ważne. Większość Polaków chce zapłacić więcej za produkty neutralne dla klimatu

Niestety, obecnie jedynie co czwarta firma w Polsce wspiera działania prośrodowiskowe, a ich odsetek w ostatnim czasie nawet zmalał

Blisko jedna czwarta Polaków w ubiegłym roku zmniejszyła konsumpcję, by ograniczyć swój ślad węglowy. Prawie trzy czwarte zgodziłoby się zapłacić za produkt więcej, jeśli mieliby pewność, że dzięki temu będzie on neutralny pod względem emisji CO2 – wynika z danych zebranych w ramach badania Adyen Retail Report 2023.

Przeczytajcie także: Spadki w sprzedaży ubezpieczeń przez banki

Z przywołanego badania można się też dowiedzieć, że obecnie jedynie co czwarta firma w Polsce wspiera działania prośrodowiskowe (ich odsetek w ostatnim czasie uległ nawet zmniejszeniu). Tymczasem 27 proc. klientów polskich sklepów uważa, że detaliści powinni zmniejszać własny ślad węglowy, np. przez stosowanie technologii, które pomogą im lepiej zarządzać zapasami.

Przeczytajcie także: Tadeusz Białek nowym prezesem ZBP

Ponad jedna czwarta Polaków (26 proc.) oczekuje od firm wyraźnego działania w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatycznym.

Aby odpowiedzieć na te oczekiwania biznes może np. wspierać darowizny związane z ekologią. Sposobem na to jest przekazywanie środków na wybrany cel w końcowej fazie transakcji online lub w sklepie. Dla przykładu Adyen w tym roku podwaja każdą darowiznę na rzecz WWF przekazaną za pośrednictwem funkcji Giving, począwszy od Godziny dla Ziemi (25 marca) do Dnia Ziemi (22 kwietnia). Z rozwiązania mogą skorzystać klienci GAP czy sprzedający na Vinted.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: FINTECH, ADYEN

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies