Niestety, obecnie jedynie co czwarta firma w Polsce wspiera działania prośrodowiskowe, a ich odsetek w ostatnim czasie nawet zmalał
Blisko jedna czwarta Polaków w ubiegłym roku zmniejszyła konsumpcję, by ograniczyć swój ślad węglowy. Prawie trzy czwarte zgodziłoby się zapłacić za produkt więcej, jeśli mieliby pewność, że dzięki temu będzie on neutralny pod względem emisji CO2 – wynika z danych zebranych w ramach badania Adyen Retail Report 2023.
Z przywołanego badania można się też dowiedzieć, że obecnie jedynie co czwarta firma w Polsce wspiera działania prośrodowiskowe (ich odsetek w ostatnim czasie uległ nawet zmniejszeniu). Tymczasem 27 proc. klientów polskich sklepów uważa, że detaliści powinni zmniejszać własny ślad węglowy, np. przez stosowanie technologii, które pomogą im lepiej zarządzać zapasami.
Ponad jedna czwarta Polaków (26 proc.) oczekuje od firm wyraźnego działania w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatycznym.
Aby odpowiedzieć na te oczekiwania biznes może np. wspierać darowizny związane z ekologią. Sposobem na to jest przekazywanie środków na wybrany cel w końcowej fazie transakcji online lub w sklepie. Dla przykładu Adyen w tym roku podwaja każdą darowiznę na rzecz WWF przekazaną za pośrednictwem funkcji Giving, począwszy od Godziny dla Ziemi (25 marca) do Dnia Ziemi (22 kwietnia). Z rozwiązania mogą skorzystać klienci GAP czy sprzedający na Vinted.