PKO BP zachęca użytkowników biznesowych rachunków Inteligo do przeniesienia się do głównego systemu banku. Ale to kłopotliwe, bo instytucja nie pozwala zachować numeru konta oraz przetransferować historii transakcji
Rachunki biznesowe Inteligo będą działać tylko do końca kwietnia bieżącego roku. PKO BP, który jest właścicielem marki Inteligo, już pod koniec grudnia ubiegłego roku poinformował o tym swoich klientów, a stosowny komunikat do dziś wisi na stronie internetowej Inteligo. Bank zachęca w nim do skorzystania z głównego systemu PKO BP, oferując promocyjne warunki cenowe. Biuro prasowe potwierdziło dziś w rozmowie z cashless.pl, że decyzja nie została odwołana i z końcem bieżącego miesiąca rachunki firmowe Inteligo zostaną zamknięte.
Jednak z nieoficjalnych informacji wynika, że duża część posiadaczy kont firmowych Inteligo wciąż nie zdecydowała się na przeniesienie swojego rachunku. Utrudniają to zasady przyjęte przez bank przy takiej migracji, a więc konieczność zmiany numeru konta oraz brak możliwości automatycznego transferu na nowy rachunek dotychczasowej historii transakcji oraz zapisanych odbiorców. W rezultacie przeniesienie konta do systemu PKO BP praktycznie nie różni się od otwarcia rachunku w dowolnym innym banku na rynku.
Zamknięcie kont firmowych Inteligo to kolejny etap wygaszania tej marki przez PKO BP. Przypomnę, że klienci Inteligo nie mogą już korzystać z kart kredytowych, które z oferty zostały wycofane wiosną 2018 r. Więcej na ten temat w tekście Inteligo wstrzymało sprzedaż kart kredytowych. Niewykluczone, że na dłużej. Później z oferty Inteligo zniknęła np. możliwość zamawiania raportów BIK. Wiele wskazuje na to, że marka ostatecznie zniknie z rynku, ale decyzja w tej sprawie nie została jeszcze ogłoszona.
Inteligo to jeden z pierwszych trzech internetowych banków w Polsce, w 2002 r. przejęty przez PKO. Z jego usług może korzystać jeszcze kilkaset tysięcy klientów.