Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Warta usprawnia potwierdzanie tożsamości. Umożliwi klientom weryfikację za pomocą mObywatela

Zweryfikować się za pomocą mObywatela będą mogli użytkownicy korzystający z serwisu do obsługi ubezpieczeń na życie oraz wypełniający formularze obsługowe na stronach ubezpieczyciela

Warta umożliwi swoim klientom weryfikację tożsamości za pomocą aplikacji mObywatel. Z rozwiązania będą mogli skorzystać klienci, którzy potrzebują potwierdzić swoją tożsamość podczas wypełniania formularzy obsługowych na stronie warta.pl lub w serwisie do obsługi ubezpieczeń na życie wartanet.pl. Nowość ma zostać wdrożona 18 kwietnia.

Przeczytajcie także: Mobilna autoryzacja w mObywatelu

mObywatel będzie alternatywną metodą weryfikacji tożsamości względem już wcześniej udostępnionego mojegoID. Po wyborze tej metody użytkownikowi korzystającemu z komputera wyświetlony zostanie kod QR, który należy zeskanować aplikacją mObywatel. Jeśli klient wypełnia formularze Warty na telefonie, podczas weryfikacji za pomocą mObywatela ubezpieczyciel wyświetli mu kod weryfikacyjny. Kod ten należy skopiować i wkleić w przeznaczone do tego celu pole w aplikacji mObywatel (w tej samej sekcji, w której skanuje się kody QR). Poprawne zeskanowanie kodu QR lub skopiowanie kodu weryfikacyjnego skutkuje potwierdzeniem tożsamości.

Przy okazji Warta poprosi także o potwierdzenie lub podanie numeru telefonu, na który wyśle SMS-em kod autoryzacyjny. Po takim zweryfikowaniu klient będzie mógł wykorzystywać ten numer podczas kolejnych logowań.

Przeczytajcie także: Warta poszerza zakres ubezpieczeń mieszkaniowych

Jednocześnie Warta informuje, że rezygnuje z papierowej formy przyjmowania wniosków o założenia konta w serwisie WartaNet, służącego do obsługi ubezpieczeń na życie. Aby uzyskać dostęp do konta, użytkownik będzie musiał przejść zdalny proces potwierdzenia tożsamości, np. z wykorzystaniem wspomnianego mObywatela.

Jeśli zaś chodzi o formularze obsługowe dostępne na stronach warta.pl oraz hdi.pl, to klienci mogą z nich skorzystać, aby m.in. zgłosić sprzedaż pojazdu, jego zezłomowanie, wypowiedzieć umowę OC czy zrealizować zwrot składki z rozwiązanej umowy. W sytuacjach wymagających potwierdzenia tożsamości ubezpieczyciel poprosi klienta o wybór dogodnej dla niego metody zdalnej weryfikacji.

KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies