Marta Życińska na nowym stanowisku zastąpi Bartosza Ciołkowskiego, który od stycznia tego roku jest dyrektorem organizacji w regionie Europy Środkowej i Południowej
O tym, że Bartosz Ciołkowski opuści fotel dyrektora Mastercard Europe w Polsce, wiadomo co najmniej od kilku tygodni. Już wcześniej rozpoczęło się postępowanie, którego celem miało być wyłonienie następcy lub następczyni spośród najbardziej doświadczonych menagerek i menagerów Mastercarda pracujących w naszym regionie. Wygrała je Marta Życińska, pokonując na ostatnim etapie trzech konkurentów z warszawskiego biura organizacji.
Marta Życińska na stanowisku dyrektorki generalnej będzie odpowiedzialna za rozwój biznesu i realizację strategii Mastercarda w Polsce. Na najwyższe w Polsce stanowisko w firmie wspięła się po siedmiu latach pracy. Początkowo kierowała działem marketingu w Polsce, następnie awansowała na wiceprezeskę ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkową i Wschodnią, nadzorując te działania na 20 rynkach. W ubiegłym roku objęła stanowisko wiceprezeski ds. globalnego marketingu produktowego i segmentu B2B, odpowiadając w szczególności za obszar współpracy Mastercarda z fintechami, a także usług przedpłaconych.
Przed dołączeniem do organizacji Mastercard, pracowała jako dyrektorka biura marketingu w Grupie PZU, gdzie przeprowadziła rebranding i odpowiadała za wsparcie sprzedaży, komunikację i marketing cyfrowy. Wcześniej była związana przez wiele lat z firmą telekomunikacyjną Orange, gdzie kierowała departamentem komunikacji segmentu B2C.
Marta Życińska wspiera aktywnie różnorodność i równe prawa w miejscu pracy, a także bierze udział w inicjatywach i projektach w obszarze DEI (różnorodność, równość, włączenie). Jest laureatką nagrody Osobowość Roku w konkursie Dyrektor Marketingu Roku. – Jestem przekonany, że doświadczenie, dotychczasowe osiągnięcia, a także energia i entuzjazm Marty będą kluczowe dla dalszego umacniania silnej pozycji Mastercarda w branży technologii płatniczych w Polsce – powiedział Peter Bakenecker, prezes Mastercard na region Europy Środkowej.
Marta Życińska jest absolwentką Brock University w Kanadzie (marketing), ma także dyplom MBA z Wyższej Szkoły Zarządzania i Oxford Brookes University. Poza pracą zawodową, Marta, jako absolwentka filologii, pasjonuje się językiem angielskim, a także medycyną i narciarstwem. Karierę zawodową łączy z wychowywaniem trzech synów.