Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Płatności od InPostu pojawią się w II kw. Rafał Brzoska zapowiada rewolucję

Firma chce w tym roku przeznaczyć na inwestycje do 1,2 mld zł. Większość tych środków ma być wydana poza Polską

InPost posumował swoją działalność w 2022 roku i przedstawił plany na najbliższą przyszłość. Jedną z najciekawszych informacji podanych podczas konferencji prasowej była ta dotycząca rychłego startu usług finansowych firmy – należy się ich spodziewać w nadchodzącym kwartale.

Przeczytajcie także: Aktualizacja CA24 Mobile

Na temat InPost Pay mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl jeszcze w 2021 roku, kiedy InPost zarejestrował w Urzędzie Patentowym nowy znak towarowy. Kilka kwartałów później pojawiły się kolejne informacje, mowa była m.in. o bramce płatności oraz płatnościach odroczonych od operatora usług logistycznych, pojawił się też kolejny znak towarowy z tym związany: Izi. Szczegóły projektu miały być zaprezentowane w I kw. br., który właśnie dobiega końca.

Wedle najświeższych zapowiedzi produkt pojawi się w wydaniu komercyjnym w II kwartale. Firma chce mieć pewność, że będzie on działał właściwie i w pełni bezpiecznie. Na razie rozwiązanie jest testowane w formule friends & family, pierwsze transakcje zrealizowano dwa tygodnie temu. Prezes InPostu, Rafał Brzoska, nie chciał zdradzać szczegółów projektu, ale zapewniał, że będzie on rewolucyjny: maksymalnie uprości proces płatności.

Na narzędzie prawdopodobnie będzie się składać kilka usług (nie tylko z zakresu płatności), a całość pojawi się w aplikacji. Początkowo na polskim rynku, ale docelowo ma trafić na wszystkie rynki, na których operuje InPost (obecnie jest ich 9). Sklepy są nim ponoć bardzo zainteresowane, głównie ze względu na wzrost konwersji (to wskaźnik informujący, ilu odwiedzających faktycznie zrobiło zakupy).

Przeczytajcie także: Comarch rozszerzył testy wszystko.pl

Pozostając w tematyce sklepów: InPost uruchomił jakiś czas temu serwis outofthebox.pl, w którym znaleźć można gadżety i akcesoria brandowane przez firmę. Wedle zapowiedzi Brzoski platforma ta nie będzie rozwijana w kierunku marketplace’u. Z jednej strony ma on pełnić rolę testową (np. dla wdrażanych właśnie płatności), a z drugiej będzie miejscem, w którym klienci zrealizują swoje bonusy wynikające z korzystania z usług InPostu.

Obecnie InPost zarządza siecią ok. 28 tys. paczkomatów, z czego większość przypada na rynek polski (ponad 19 tys.). Ich liczba w tym roku ma oczywiście nadal rosnąć, ale nacisk będzie kładziony na rynki zagraniczne. Firma planuje w tym roku wydać na inwestycje do 1,2 mld zł i większość tych środków zostanie przeznaczona na rozwój na rynkach międzynarodowych. Co ciekawe, firma nie wyklucza przejęć w Wielkiej Brytanii. Jednak w 2023 roku większość przychodów i tak powinna pochodzić z naszego rynku (w 2022 roku było to ok. 60 proc.).

Z usług InPostu obecnie korzysta w Europie ponad 90 tys. sklepów oraz 17 mln klientów (w Wielkiej Brytanii jest ich już 2 mln). Firma przewiduje w tym roku wzrost zatrudnienia o kilkaset etatów i na razie nie ma w planach zmian w cennikach. Warto przypomnieć, że niedawno weszły w życie nowe, wyższe ceny, o czym możecie przeczytać w tym tekście.

Przeczytajcie także: Revolut z bezpośrednim połączeniem z systemem SEPA

Na koniec wypada wspomnieć, że przychody InPostu w 2022 roku przekroczyły próg 7 mld zł (wzrost o ponad 53 proc. względem 2021 roku). Firma dostarczyła w tym czasie prawie 745 mln przesyłek, czyli o 44 proc. więcej niż w roku poprzedzającym.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies