Klienci mBanku, który korzystają z Blika, będą mogli zmieniać limit kwotowy płatności w swojej aplikacji mobilnej. Nie będą też ograniczeni limitem liczbowym transakcji
mBank opublikował informację na temat zmian w swoich regulaminach oraz cennikach, które wejdą w życie za kilka tygodni. Na szczęście tym razem nie podnosi opłat i prowizji. Niemniej zapowiedziane nowości są warte uwagi, szczególnie jeśli korzystacie z aplikacji mobilnej mBanku.
Instytucja zapowiedziała więc zniesienie domyślnego, dziennego limitu liczby transakcji Blikiem. Obecnie limit taki wynosi 10 operacji, ale klient może go zmienić za pośrednictwem internetowego serwisu transakcyjnego. Pozostanie natomiast domyślny limit kwotowy, który wzrośnie z 2 do 3 tys. zł. Przy czym możliwość jego zmiany będzie dostępna nie tylko w serwisie internetowym, jak jest teraz, ale i w aplikacji mobilnej. mBank nie podał na razie konkretnej daty, gdy nastąpi likwidacja limitu liczbowego – informacja w tej sprawie ma się pojawić później. Natomiast limit kwotowy wzrośnie 18 kwietnia.
Ograniczenia w korzystaniu z Blika są potrzebne, ponieważ wciąż dość powszechne są kradzieże pieniędzy z wykorzystaniem tego systemu. Wygląda jednak na to, że mBank poradził sobie z tym zagrożeniem. Nie jest zresztą pierwszą instytucją, która w ostatnim czasie zmniejsza ograniczenia w korzystaniu z tego systemu. Niedawno podobną decyzję, przy okazji wprowadzania kluczy U2F, ogłosił Bank Śląski. Więcej na ten temat w tekście W ING klucze zabezpieczające U2F tuż-tuż. Instytucja zmienia regulamin bankowości internetowej.
Natomiast wśród innych zmian, ogłoszonych dziś przez mBank, warto wspomnieć jeszcze o zwiększeniu liczby kart wirtualnych, jakie będą mogli zamawiać użytkownicy aplikacji mobilnej. Obecnie mogą już korzystać w ten sposób np. z eKarty wirtualnej. W przyszłości będą mogli też zamawiać bez plastiku wszystkie inne karty debetowe wydawane obecnie przez mBank. Karty takie pozwalają na płatności zbliżeniowe z wykorzystaniem cyfrowych rozwiązań takich jak Apple Pay czy Google Pay, wypłaty z bankomatów bezstykowych oraz płatności w e-commerce. Dane potrzebne do transakcji internetowych znajdują się w aplikacji mobilnej.