Tegoroczna konferencja Hitachi była pierwszym tego rodzaju wydarzeniem, w którym spółki z grupy zaprezentowały swoje podejście do cyfryzacji różnych branż gospodarki
W ubiegły czwartek w warszawskiej przestrzeni Art. Box Experience w Fabryce Norblina odbyła się pierwsza konferencja Hitachi Digital Forum 2023, którą serwis cashless.pl objął patronatem medialnym. W trakcie wydarzenia dyskutowano o sposobach reagowania na aktualne kryzysy i wyzwania w obszarach ekonomii, przemysłu, energetyki i finansów z dużym naciskiem na ekologię.
W agendzie forum znalazły się liczne prezentacje oraz panele dyskusyjne z zaproszonymi gośćmi oraz ekspertami najważniejszych spółek z grupy Hitachi w Polsce, a więc Hitachi Europe, GlobalLogic, Hitachi Energy oraz Hitachi Vantara. Wśród zaproszonych gości znalazły się menadżerki i menadżerowie średniego i wyższego szczebla instytucji i firm z różnych branż, na co dzień współpracujących z grupą Hitachi.
W ramach trzech ścieżek tematycznych: energetyki, mobilności i ekologii oraz zaawansowanych technologii IT, poruszono tematy dotyczące najnowszych trendów innowacji i ich praktycznego zastosowania. Do najchętniej podejmowanych tematów na scenie i w kuluarach Hitachi Digital Forum należały: cyfryzacja w czasach kryzysu, moralność stosowania sztucznej inteligencji, odpowiedzialność za zmiany klimatyczne, bezpieczeństwo ludzi i maszyn, znaczenie transportu publicznego i kierunki jego ewolucji, tworzenie oprogramowania dla globalnych organizacji, oraz transformacja energetyczna.
Goście zaproszeni na Hitachi Digital Forum 2023 mogli też wysłuchać wystąpień ekspertek technologicznych, czyli dr. hab. Aleksandry Przegalińskiej i Agnieszki Światowej. Natomiast motywem przewodnim całej konferencji było hasło Grupy Hitachi – Social Innovation – wyrażające troskę o zrównoważony rozwój i dobrostan planety. Był to istotny cel firmy od początku jej istnienia, stąd podtytuł konferencji Where Heritage Meets Future.