Na razie z usługi wpłat gotówki przy pomocy Polcard Pay można korzystać w sklepach Żabka i salonach Empiku
Biuro prasowe Fiserv w Polsce (właściciel marki Polcard) informuje o udostępnieniu nowej aplikacji mobilnej pod nazwą Polcard Pay. Można ją już pobrać zarówno z marketu App Store, jak i Google Play. Apka ułatwia wpłaty gotówki w terminalach płatniczych zainstalowanych w placówkach handlowych i usługowych, przy pomocy kart Mastercard i Visa.
Jak tłumaczy Fiserv, dotychczas aby wpłacić gotówkę na rachunek bankowy za pośrednictwem terminala płatniczego, należało najpierw podać swoje dane osobie obsługującej terminal, a następnie zbliżyć do niego swoją kartę i potwierdzić transakcję kodem PIN. Natomiast korzystając z aplikacji Polcard Pay, potrzebne dane wprowadza się w dowolnym momencie na swoim smartfonie. Później chcąc wpłacić gotówkę, wystarczy poinformować o tym obsługę sklepu i zbliżyć kartę do terminala. System Fiserv sam rozpozna, że właściciel karty zweryfikował wcześniej swoją tożsamość w Polcard Pay.
A wspomnianą weryfikację można przeprowadzić na dwa sposoby: za pomocą otwartej bankowości albo dowodem elektronicznym przy pomocy aplikacji eDO App. Ten pierwszy sposób obsługuje fintech Transactionlink.
– Zainteresowanie opcją wpłaty pieniędzy na konto za pośrednictwem terminala systematycznie rośnie. Dotychczas była ona dostępna tylko w sklepach Żabka oraz salonach Empik. Aplikacja PolCard Pay pozwoli na rozszerzenie usługi także dla innych punktów. Dzięki tej możliwości konsumenci nie muszą już tracić czasu na szukanie wpłatomatów czy oddziałów swojego banku – mówi Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska.
Sklepy nie pobierają od użytkowników kart prowizji od wpłaty gotówki. Dodatkową opłatę z tego tytułu może jednak pobrać bank, który wydał kartę. Warto też pamiętać, że są maksymalne limity wpłat. Na przykład w Żabce w ciągu dnia na jedną kartę nie można wpłacić więcej niż 500 zł.