Usługa znana z wielu innych sklepów w Biedronce działa nieco inaczej niż u konkurencji
Właściciel sieci Biedronka poinformował o wprowadzeniu nowej usługi. To cashback, umożliwiający wypłatę gotówki z terminala przy okazji płatności za zakupy kartą. Rozwiązanie działa od dzisiaj w 2 tys. sklepów sieci Biedronka, a więc mniej więcej w dwóch trzecich marketów portugalskiej sieci, która liczy obecnie w Polsce ok. 3,4 tys. placówek.
Cashback jest znany na polskim rynku od dawna, ale ten oferowany przez Biedronkę będzie działał nieco inaczej niż u większości konkurencji. Przede wszystkim będzie dostępny tylko dla użytkowników kart Mastercard, gdyż wdrożenie przeprowadzono przy współpracy z tą organizacją. W jej nomenklaturze funkcja określana jest mianem "Płać kartą i wypłacaj".
Dodatkowo w klasycznym wydaniu cashback umożliwia wypłatę dowolnej kwoty gotówki w ramach maksymalnego limitu (obecnie 1000 zł) i pod warunkiem, że w kasie sklepu znajduje się odpowiedni zapas banknotów i monet. W przypadku Biedronki będzie można wypłacić maksymalnie 300 zł. Wprowadzono też kwotę minimalną, wynoszącą 50 zł, oraz zasadę, że wypłacić można wyłącznie wielokrotność 50 zł, a nie jak w innych placówkach oferujących tę usługę, gdzie można pobrać też nierówną kwotę, np. 34,50 zł.
Z informacji prasowej właściciela Biedronki wynika ponadto, że aby móc skorzystać z funkcji "Płać kartą i wypłacaj", należy zapłacić kartą za zakupy o wartości min. 1 zł. Biedronka nie będzie pobierać prowizji od wypłat, ale należy pamiętać, że mogą być one pobierane przez banki – wydawców kart. – Niezależnie od kwoty zakupów, należy podać kasjerowi kwotę wypłaty i włożyć lub przyłożyć kartę do terminala. Dla bezpieczeństwa wypłata jest zawsze zabezpieczona kodem PIN – mówi Lidia Stegenta-Głowala, dyrektorka ds. operacji finansowych w sieci Biedronka.
– "Płać kartą i wypłacaj" to usługa, która cieszy się wśród Polaków coraz większą popularnością. Doceniają oni fakt, że gotówkę można łatwo wypłacić przy okazji codziennych zakupów – szybko i wygodnie. Wprowadzając to rozwiązanie do kolejnych sklepów Biedronki, nie tylko wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, ale także dajemy im wybór, jaką formą płatności chcą się posługiwać – powiedziała Kamila Kaliszyk, dyrektorka ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.