Z Visa Mobile mogą już korzystać klienci kilku banków, w tym ING, BPS i Nest
Biuro prasowe Blue Media poinformowało o udostępnieniu nowej metody płatności, czyli narzędzia Visa Mobile. Korzystać z niego będą mogli klienci firm przyjmujących płatności za pośrednictwem narzędzi oferowanych przez Blue Media. Należy do nich, oprócz tradycyjnych sklepów internetowych, wielu dostawców mediów, w tym energii elektrycznej jak np. Energa, operatorzy telewizji kablowej, jak UPC, czy większość działających w Polsce telekomów, jak Orange, Play czy Plus.
Visa Mobile to metoda płatności tak samo bezpieczna jak inne metody płatności kartami. Opiera się na technologii Click to Pay i wykorzystuje standard EMV Secure Remote Commerce (SRC), uznawany za branżowy wzorzec dla płatności internetowych.
Aby rozpocząć korzystanie z Visa Mobile, trzeba aktywować usługę w aplikacji mobilnej swojego banku lub zainstalować na telefonie aplikację Visa Mobile. Następnie, podczas płatności w sklepie internetowym wystarczy wybrać Visa Mobile z dostępnych metod płatności za zakupy i kliknąć w ikonę usługi. W kolejnym kroku należy podać numer telefonu i potwierdzić płatność na smartfonie w aplikacji lub bankowości mobilnej. Nie trzeba więc za każdy razem wprowadzać wszystkich danych z karty czy zatwierdzać operacji dodatkowym hasłem.
– Visa Mobile to rozwiązanie, dzięki któremu płatności online są bardziej intuicyjne, a co najważniejsze bezpieczne i pozwalające skorzystać z procedury chargeback – mówi Katarzyna Dmitrus, product managerka w Blue Media. Z kolei dyrektor generalny Visy w Polsce Adrian Kurowski podkreśla, że projektując rozwiązanie Visa Mobile, reprezentowanej przez niego organizacji zależało przede wszystkim na tym, aby transakcje online były bardziej intuicyjne.
Z płatności Visa Mobile aktualnie mogą korzystać klienci takich instytucji jak: ING, Nest, banki z grupy BPS, Krakowski Bank Spółdzielczy, Bank Spółdzielczy z Brodnicy oraz spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe. Przy pomocy Visa Mobile mogą płacić nie tylko u akceptantów korzystających z bramki płatniczej Blue Media, ale także Przelewy24, której operator wdrożył usługę wcześniej.