Wdrożenie przeprowadzono we współpracy z fintechami Digital Gateways oraz Autenti
Allianz umożliwił swoim klientom zawieranie umów ubezpieczenia na życie z wykorzystaniem e-podpisu. Zdecydował się również przechowywać dokumenty związane z ubezpieczeniem na tzw. trwałym nośniku. Rozwiązania te zostały wdrożone u ubezpieczyciela przez fintech Digital Gateways, we współpracy z Autenti.
Klienci i agenci Allianza mogą elektronicznie podpisać wniosek o ubezpieczenie Twój Plan lub Twoje Życie z dowolnego miejsca, bezpiecznie i zgodnie z wymaganiami prawnymi (podpis spełnia wymogi rozporządzenia eIDAS). Zrobią to w serwisie klienckim Mój Allianz (dawniej Moja Aviva) i agenckim Sales Cloud, z wykorzystaniem platformy Autenti. Do podpisania wniosku wystarczy adres mailowy i telefon komórkowy.
W ramach projektu dla Allianz Polska, Digital Gateways wprowadziło także cyfrowy trwały nośnik, czyli narzędzie zapewniające przechowywanie dokumentów w niezmienionej formie i gwarantujące ich dostępność. Dzięki niemu klienci ubezpieczyciela mogą sięgnąć do swojej polisy w każdym czasie, na swoim koncie w portalu Mój Allianz lub w e-mailu, który podali agentowi.
Allianz już wcześniej umożliwiał swoim klientom zdalną weryfikację tożsamości za pomocą usługi mojeID, a także wygodne e-płatności, obsługiwane przez Blue Media. Dzięki anonsowanemu właśnie wprowadzeniu e-podpisu oraz trwałego nośnika cały proces zakupu stał się całkowicie cyfrowy – od złożenia wniosku, przez podpisanie umowy, aż po udostępnienie polisy na trwałym nośniku.
Digital Gateways to fintech stworzony w fabryce startupów The Heart. Oferuje różne narzędzia z zakresu aktywowania usług dla nowych klientów indywidualnych i biznesowych wraz z podpisami elektronicznymi.