Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Atak na klientów Revoluta w Polsce. Eksperci ostrzegają, że jest dobrze przygotowany

Atak zaczyna się od przesłania SMS-a, którego nadawcy wyjątkowo dobrze podszywają się pod Revoluta

Cyberoszuści rozpoczęli nowy atak na polskich klientów Revoluta, o czym informuje serwis niebezpiecznik.pl. Eksperci podkreślają, że atak jest dobrze przygotowany. Klienci otrzymują SMS-y, w których złodzieje podszywają się pod znany fintech. Postępowanie zgodnie z ich poleceniami może doprowadzić do utraty wrażliwych danych i pieniędzy.

Przeczytajcie także: Western Union udostępnił w Polsce bankowość mobilną

Potencjalna ofiara takiego ataku otrzymuje SMS-a od oszustów, z którego dowiaduje się, że Revolut ograniczył niektóre funkcje na jej koncie. Ma to wynikać z nowych przepisów. Użytkownik jest proszony o przeprowadzenie weryfikacji tożsamości, a pomoże w tym załączony link. Łatwo się domyślić, że nie prowadzi on do prawdziwej strony Revoluta.

Przeczytajcie także: ING zaprasza do Strefy bezpieczeństwa

Samo otrzymanie wiadomości nie jest niebezpieczne, podobnie wygląda to w przypadku kliknięcia w link. Gorzej, gdy ofiara zacznie się dzielić danymi – wówczas może udostępnić informacje z dowodu osobistego oraz selfie, hasła usług finansowych i pocztowych, dane z karty płatniczej. Wszystko to prowadzi do utraty środków. Jeśli zatem ktoś podał te informacje, powinien poinformować o tym Revoluta (lub inną firmę, pod którą podszyli się złodzieje), ale też np. bank, jeśli udostępniono skan dowodu osobistego.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies