Quantee to polski insurtech wspierający ubezpieczycieli w wycenie produktów
Polski insurtech Quantee nawiązał współpracę z firmą konsultingową Xivoni, operującą w Afryce. Partnerstwo ma ułatwić insurtechowi oferowanie swoich usług na kolejnym kontynencie.
Quantee to polski startup, założony w 2018 r., oferujący platformę do dynamicznej wyceny produktów ubezpieczeniowych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Przy pomocy platformy Quantee firmy ubezpieczeniowe i insurtechy poprawiają dopasowanie modeli taryfikacyjnych do profilu ryzyka oraz oczekiwań rynku, budują bardziej spersonalizowaną ofertę i zyskują możliwość natychmiastowego wdrażania zmian taryfy oraz monitoringu w czasie rzeczywistym. W rezultacie poprawiają rentowność portfela oraz wskaźniki konwersji i retencji dla najbardziej rentownych segmentów.
W zeszłym roku firma pozyskała finansowanie w ramach rundy seed od funduszy Nunatak Capital oraz FundingBox. Powołała radę doradczą, w skład której weszli uznani przedstawiciele sektora ubezpieczeniowego, a także nawiązała strategiczne partnerstwo z Deloitte’em. Otrzymało również tytuł Insurtechu Roku w ramach fintechowych nagród cashless.pl
W ramach ekspansji geograficznej Quantee zaczęło budować lokalne zespoły w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, a teraz chce dotrzeć również do ubezpieczycieli działających w krajach afrykańskich. Ma pomóc w tym partnerstwo z Xivoni Actuaries and Consultants, firmą, z której wsparcia korzystają lokalni ubezpieczyciele. Xivoni ma swoje biura w RPA, Kenii, Tanzanii i Mozambiku. Świadczy usługi m.in. w zakresie zarządzania ryzykiem, rozwoju produktów, pricingu, audytów aktuarialnych, a także due diligence.