PragmaGO chwali się, że jest już po testach swojej usługi z jednym z operatorów terminali płatniczych, choć na razie nie chce zdradzić jego nazwy
O tym, że PragmaGO zamierza wprowadzić do świata offline usługę znaną z handlu e-commerce, oferowaną m.in. sprzedawcom na Allegro, napisał dziś Puls Biznesu. Firma ma mieć już podpisane w tej sprawie porozumienie z jednym z agentów rozliczeniowych (operatorów terminali płatniczych), choć nie podano jego nazwy. Ma być ujawniona wkrótce, gdy obaj partnerzy będą informować o wprowadzeniu nowej usługi na rynek.
Rozwiązanie ma polegać na udzielaniu pożyczek firmom akceptującym płatności bezgotówkowe na terminalach płatniczych. Wysokość finansowania będzie wyliczana m.in. na podstawie wartości obrotów generowanych przez terminal. – Duże znaczenie dla oceny klientów będzie mieć też nasza wiedza o małym przedsiębiorcy z innych źródeł – powiedział serwisowi cashless.pl Tomasz Boduszek, prezes PragmGO.
Natomiast zadłużenie ma być spłacane z bieżących wpływów realizowanych bezgotówkowo. Ścieżka spłaty będzie przy tym dostosowana do bieżącej wartości obrotów, które mogą się wahać np. ze względu na sezonowość różnych biznesów.
Co ciekawe na polskim rynku tego rodzaju usługi były już dostępne w przeszłości. Oferowali je najwięksi agenci rozliczeniowi, w tym m.in. eService. Firma wycofała jednak taką usługę, bo zainteresowanie nią było znikome. Jak się dowiaduję, nie bez wpływu na tę decyzję było również wysokie ryzyko udzielania tego rodzaju finansowania. Wynikało ono z faktu, że firmy zainteresowane skorzystaniem z takiej oferty, najczęściej miały kłopoty z uzyskaniem kredytu gdzie indziej, zwykle ze względu na niską ocenę wiarygodności finansowej.
Warto jednak dodać, że w ofercie konkurencyjnego Polcardu pożyczka wciąż jest dostępna. Produkt podobny do tego, co chce zaoferować PramgaGO, rozwija też fintech Wealthon. Tomasz Boduszek w rozmowie z cashless.pl powiedział, że jest przekonany, iż usługa reprezentowanej przez niego firmy sprawdzi się. – Jesteśmy dobrej myśli ponieważ i my i nasz partner robiliśmy testowe pilotaże na tym segmencie klientów i wyniki były i popytowo i od strony ryzyka dobre. Wydaje się, że nasze kompetencje i doświadczenia zrobią tu różnicę i to będzie sukces rynkowy – powiedział Tomasz Boduszek.