Rozwiązanie jest darmowe i ma zastąpić stosowane obecnie tokeny
PKO BP wdrożył nowość dla klientów biznesowych – użytkownicy kont firmowych i korporacyjnych mogą korzystać z autoryzacji mobilnej w aplikacji iPKO biznes. Dotyczy to operacji zlecanych w serwisie internetowym, ale też za pomocą infolinii. Z nowego narzędzia skorzystają posiadacze sprzętu z Androidem oraz iOS. Wprowadzona funkcja jest bezpłatna.
Bank wyjaśnia, że po zleceniu transakcji klient otrzyma powiadomienie w apce iPKO biznes i może potwierdzić operację kodem PIN do aplikacji. Ma to być rozwiązanie szybsze i bezpieczniejsze od tokenów – znika konieczność przepisywania hasła. Klienci korzystający z tokenów mogą je zmienić na mobilną autoryzację w ustawieniach apki. Nowi użytkownicy mogą wskazać to narzędzie we wniosku o dodanie użytkownika. Instytucja wyjaśnia, jak to zrobić na swojej stronie internetowej.
Warto wspomnieć, że mobilna autoryzacja ma też ułatwić dwuetapowe logowanie do systemu bankowości elektronicznej. Po uruchomieniu tej funkcji (wymaga to zaktualizowania apki) użytkownik poda hasło i zatwierdzi cały proces w aplikacji. Logowanie można potwierdzać biometrią: odciskiem palca w smartfonach z Androidem, a w przypadku iPhone’a z wykorzystaniem Face ID lub Touch ID.