BOŚ jest kolejnym bankiem na polskim rynku, który do dystrybucji dokumentów klienckich wykorzystuje technologię Hitachi
Hitachi i BOŚ we wspólnym komunikacie prasowym informują o kolejnym wdrożeniu systemu do tzw. cyfrowego trwałego nośnika. Klienci Banku Ochrony Środowiska, którzy wyrażą na to zgodę, będą otrzymywać od tej instytucji ważne dokumenty w postaci cyfrowej za pośrednictwem technologii firmy Hitachi. Ta gwarantuje, że po odczytaniu przez klienta dokument nie będzie mógł zostać zmieniony przez bank oraz że dostęp do niego będzie możliwy także po zakończeniu relacji z tą instytucją.
Nowe rozwiązanie umożliwi klientom otrzymywanie regulaminów, taryf opłat i prowizji oraz dokumentów spersonalizowanych w pełni zdigitalizowany sposób. Otrzymają 24-godzinny dostęp do portalu, w którym będą pobrać wszystkie dokumenty związane z ich produktami bankowymi. Będą mogli również przekazywać dokumenty do banku w formie elektronicznej, dzięki czemu wyeliminowana zostanie konieczność wizyty w oddziałach stacjonarnych.
– BOŚ jest dla Hitachi strategicznym partnerem biznesowym. Od lat współpracujemy w obszarze systemów do przechowywania danych, w tym macierzy dyskowych i systemów kopii zapasowych. Bardzo się cieszę, że bank dołączył do grona użytkowników naszego rozwiązania trwałego nośnika, które jest zgodne z naszą strategią wdrażania „zielonych” rozwiązań – powiedział Tdeusz Woszczyński, zarządzający firmą Hitachi Europe w Polsce, Austrii i Europie Centralno-Wschodniej.
BOŚ nie jest pierwszym bankiem, który wdrożył rozwiązanie do trwałego nośnika w oparciu o technologię firmy Hitachi. Wcześniej zrobiły to m.in. spółdzielcze grupy BPS i SGB, Getin (obecnie Velo Bank) czy Millennium. Przy rozwijaniu systemu do dystrybucji dokumentów z Hitachi współpracuje także KIR.