Ponad połowa ankietowanych jest skłonna powiązać swój rachunek z usługami BNPL, by spłaty zobowiązań odbywały się automatycznie
Blisko dziewięciu na dziesięciu ankietowanych Polaków (89 proc.) twierdzi, że zna model finansowania w postaci płatności odroczonych. Tak wynika z tegorocznej edycji badania Mastercard New Payment Index. Globalnie znajomość usług tego typu zadeklarowało 81 proc. respondentów.
Mastercard dodaje, że chociaż większość z nas kojarzy produkty typu BNPL, to mniej niż połowa (47 proc.) czuje się komfortowo, korzystając z takich rozwiązań. Wpływ na to mają kwestie bezpieczeństwa: 62 proc. badanych z naszego kraju wyraziłoby większe zainteresowanie takimi usługami, gdyby oferował je ich bank. Niewiele mniej, bo 60 proc. respondentów uznało natomiast, że czuliby się bezpieczniej, korzystając z rozwiązania BNPL wspieranego przez dużą sieć płatniczą.
Jak Polacy korzystają z płatności odroczonych? Ponad dwie trzecie (68 proc.) konsumentów decyduje się na to rozwiązanie przy większych lub nagłych zakupach. Niemal jedna trzecia (31 proc.) spośród tych, którzy korzystają z tej formy finansowania, twierdzi, że pomaga im ona w planowaniu budżetu domowego. Dla ponad połowy respondentów z naszego kraju znaczącą zachętą do korzystania z BNPL jest niskie lub zerowe oprocentowanie oferowane przez dostawców takich usług. Podobna grupa (55 proc. ankietowanych) jest skłonna powiązać swoje konto z usługami BNPL, by spłaty zobowiązań odbywały się automatycznie.
Z badania Mastercard New Payment Index 2022 dowiecie się także m.in., że Polacy są otwarci na innowacje finansowe i doceniają korzyści open bankingu, chociaż nie chcą się dzielić danymi.