Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
"Głosowa karta płatnicza" od Thales. Pomoże osobom niewidomym, ale też turystom

W sparowanej z kartą aplikacji można odsłuchać informację o kwocie transakcji

Firma Thales opracowała "głosową kartę płatniczą". To rozwiązanie, które ma wspierać podczas zakupów osoby niewidome, ale też np. turystów, zapewniając im pełną kontrolę nad procesem płatności.

Przeczytajcie także: Karty płatnicze z wcięciem, z myślą o niewidomych

Jak to działa? Do karty płatniczej Thales należy pobrać specjalnie przygotowaną aplikację i sparować ją ze swoim plastikiem. Dzięki temu podczas każdej płatności kartą dane z terminala zostaną przekazane do aplikacji na smartfonie, a użytkownik będzie mógł odsłuchać w apce informacje o kwocie transakcji. Usłyszy także komunikat o jej zaakceptowaniu lub odrzuceniu.

Przeczytajcie także: Biometryczna karta od Pocztowego

Nowość od Thales ma służyć przede wszystkim osobom z wadami wzroku, chroniąc je przed możliwymi oszustwami podczas płacenia. Może się jednak okazać przydatna również w innych sytuacjach, takich jak zakupy w obcym kraju. W tym przypadku system Thales będzie tłumaczyć komunikaty z terminala na język użytkownika, może też przeliczyć kwotę płatności na rodzimą walutę przed ostatecznym potwierdzeniem transakcji.

Jak zapewnia twórca kart, rozwiązanie jest kompatybilne ze wszystkimi terminalami płatniczymi EMV i nie wymaga aktualizowania czy instalowania na nich nowego oprogramowania. Wkrótce technologia Thales ma zostać wprowadzone do oferty przez kilka banków.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: KARTY

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies