Allegro zapowiedziało podniesienie stawek minimalnych za kliknięcie Oferty sponsorowanej Allegro Ads
Allegro zapowiedziało kolejne podwyżki dla sprzedawców. Od 8 grudnia 2022 r. zacznie podnosić stawki minimalne za kliknięcie Oferty sponsorowanej Allegro Ads.
Minimalny koszt dla sprzedawcy za kliknięcie przez użytkownika w jego ofertę sponsorowaną zależy od działu. W przypadku sekcji Kolekcje i Sztuka, Kultura i Rozrywka minimalny CPC (koszt za kliknięcie) wyniesie 15 gr, w przypadku działu Moda będzie to 20 gr, Motoryzacja, Dziecko, Sport i Wypoczynek to 25 gr, reklamujący swoje oferty w działach Elektronika, Uroda muszą się liczyć z opłatą co najmniej 30 gr za kliknięcie, Dom i Ogród, Zdrowie i Supermarket to 35 gr, a z kolei Firma i usługi – 40 gr. Dla porównania wczesniej było to 10 gr w działach: Elektronika, Moda, Uroda, Sport i Wypoczynek, Motoryzacja, Dziecko, Kolekcje i Sztuka, Kultura i Rozrywka, a 25 gr w działach: Dom i Ogród, Supermarket, Zdrowie, Firma.
Sprzedający z kont firmowych, którzy w swoich kampaniach reklamowych mają stawki CPC niższe niż wymienione powyżej, muszą się liczyć z tym, że zostaną one automatycznie zwiększone. W przypadku kont zwykłych cena nie zmieni się dla aktywnych kampanii, do momentu ich edycji.
Allegro przypomina, że budżet reklamowy i przygotowywane przez platformę rekomendacje maksymalnego CPC można na bieżąco monitorować w panelu Allegro Ads. Szczegółowe informacje o reklamach (w tym średnie CPC czy koszt reklamy) widoczne są w zakładce Statystyki.