W serii filmów dostępnych na kanale KIR na You Tube firma pokazuje różne korzyści z przejścia na płatności elektroniczne i cyfrowy obieg dokumentów
Fundacja KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium uruchomiła nową kampanię edukacyjną na temat korzyści z elektronizacji działalności gospodarczej, prowadzonej w szczególności przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Kampania składa się z szeregu materiałów wideo, prezentowanych na kanale KIR w serwisie You Tube.
Pierwsze dwa odcinki są już dostępne. Autorzy filmów koncentrują się w nich na korzyściach z przejścia na płatności elektroniczne oraz cyfrowy obieg dokumentów. Jak wynika z zawartych w materiałach informacji, aby zrównoważyć polską emisję gazów cieplarnianych, należałoby zasadzić las o powierzchni trzy razy takiej jaką ma nasz kraj. Jest to nierealne, zatem oprócz zastępowania emisyjnych źródeł energii odnawialnymi i wielu innych działań, potrzebne jest podjęcie kroków mających na celu zmniejszenie zużycia zasobów. Cyfryzacja a więc np. wprowadzenie cyfrowego obiegu dokumentów, może w tym pomóc.
Zdaniem autorów jednego z filmów prezentowanych przez KIR digitalizacja oznacza także wymierne oszczędności. Z analiz m.in. PwC wynika, że wygenerowanie jednego papierowego dokumentu może kosztować firmę nawet 3 zł. Znaczną część tych kosztów można zredukować zastępując papier dokumentem cyfrowym.
Do udziału w kampanii KIR-u zaproszono przedsiębiorców, reprezentantów administracji, a także ekspertów z obszaru digitalizacji i ESG, którzy dzielą się doświadczeniami i pokazują jak dzięki cyfryzacji firmy mogą, poza poprawą warunków środowiskowych, osiągnąć wymierne korzyści biznesowe. Filmy w prosty sposób tłumaczą co to znaczy być paperless, jak być eko-przedsiębiorcą, od czego zacząć cyfryzację, w jaki sposób załatwiać sprawy urzędowe online. W kampanii znalazło się też m.in. 10 kroków do tego, by dbać o środowisko prowadząc firmę oraz szereg praktycznych porad jak wykorzystać nowoczesne usługi cyfrowe na co dzień.
Aby obejrzeć pierwsze dwa filmy zrealizowane w ramch nowej kampanii Cyberium, wystarczy zajrzeć na You Tube.