Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pekao startuje z kampanią edukacyjną na temat bezpieczeństwa w sieci. Pomogą Zygmunt Fraud czy Scamlet O’Hara

Pekao jest kolejnym bankiem, który prowadzi tego typu działania. Wcześniej już mBank uczył klientów w kampanii społecznej bezpiecznego korzystania z internetu

Biuro prasowe Pekao poinformowało o uruchomieniu przez bank kampanii edukacyjnej pt. "Co w sieci siedzi". Celem akcji jest zwiększenie wiedzy na temat zagrożeń czyhających na korzystających z internetu oraz podniesienie świadomości klientów na temat sposobów obrony przed nimi.

Przeczytajcie także: Obligacje skarbowe już dostępne w serwisach Pekao

Pekao przytacza statystyki, z których wynika, że od 85 do nawet 95 proc. cyberataków jest możliwych w wyniku błędów popełnianych przez ludzi. – To my sami dajemy "klucze" czy wprost otwieramy drzwi do naszej wirtualnej przestrzeni. Dlatego tak ważna jest świadomość – pisze Pekao w swoim komunikacie. Bank postanowił więc w sposób nieszablonowy pokazać zagrożenia istniejące w sieci oraz uświadomić klientom, co mają robić, by się przed nimi ustrzec i nie stracić pieniędzy.

– Niestety wciąż wielu z nas bagatelizuje cyberzagrożenia. Pomimo rosnącej liczby publikacji na ten temat nadal bezrefleksyjnie klikamy w linki z nieznanych źródeł czy otwieramy niesprawdzone załączniki. Tym samym narażamy się na atak cyberprzestępców, którzy wykorzystują naszą niewiedzę i nieuwagę. Musimy być świadomi zagrożeń i dobrze zapamiętać, czym jest fraud, scam czy phishing, bo żeby pokonać wroga, musimy go poznać. Dlatego – stajemy z nimi twarzą w twarz w naszej kampanii – mówi Anna Baranek, kierownik zespołu mediów społecznościowych w Pekao.

Przeczytajcie także: Nowe funkcje w bankowości elektronicznej Pekao

Kampania Pekao ma zaskakiwać i jednocześnie uczyć bezpiecznego zachowania w sieci. Stworzono postaci dostosowane do zagrożeń, które mają konkretne twarze – Zygmunt Fraud, Scamlet O’Hara, Phish King, Paul Iceman, Bad Seller i Mal Ware. Za nimi kryją się znane pojęcia takie jak: fraud, scam, phishing, oszustwa na policjanta, oszustwa sprzedażowe czy malware. – Celem kampanii jest zaintrygowanie odbiorców do tego stopnia, by byli skłonni dowiedzieć się więcej na temat przestępstw internetowych i sposobów ochrony własnych pieniędzy. Gra słów dała autorom kampanii ogromne pole do popisu – pisze Pekao. Więcej informacji na stronie Pekao.

Warto przypomnieć, że wcześniej kampanię społeczną na temat cyberbezpieczeństwa kilkukrotnie prowadził już mBank. Więcej na ten temat np. w tekście mBank chce nauczyć bezpiecznego korzystania z sieci.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies