Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nowy pomysł Santandera na walkę z fraudami płatniczymi. Bank w razie podejrzenia oszustwa tymczasowo zablokuje kartę klienta

Santander zastosuje specjalną procedurę, gdy zidentyfikuje podejrzane transakcje. Klient będzie mógł odblokować kartę po zalogowaniu na rachunek

Santander wdrożył, zapowiedziane kilka miesięcy temu, nowe narzędzie do walki z fraudami płatniczymi. Z informacji rozesłanej do klientów wynika, że od teraz bank, gdy zauważy podejrzane transakcje realizowane kartą, zablokuje ją tymczasowo i powiadomi o tym prawowitego użytkownika w wiadomości SMS. Klient będzie mógł wówczas odblokować plastik lub definitywnie go zastrzec poprzez bankowość elektroniczną. Najpierw jednak będzie musiał zalogować się na swój rachunek i sprawdzić operacje, które wzbudziły wątpliwości banku.

Przeczytajcie także: Rośnie liczba fraudowych przelewów

Nowe rozwiązanie stworzone przez Santandera zapewne będzie krytykowane przez część klientów, którym karty zostaną zablokowane niepotrzebnie, tzn. gdy system zareaguje na niestandardowe płatności realizowane przez samego posiadacza. Będą musieli wówczas wykonać dodatkowe czynności, by odblokować kartę, co może być uciążliwe na przykład podczas zagranicznego urlopu. Zakładam, że bank uznał jednak, iż ograniczenie kosztów transakcji oszukańczych warte jest ewentualnego niezadowolenia niektórych klientów.

Przeczytajcie także: Santander zapowiada nowości w bankowości elektronicznej

A z najnowszych danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że w I kw. bieżącego roku liczba fraudów kartowych raportowanych przez wydawców spadła w porównaniu z ostatnim okresem roku ubiegłego o 3 proc. i wyniosła 59,9 tys. Wartość tych transakcji spadła o 19 proc. – do 17,3 mln zł. Co ważne aż niemal 84 proc. fraudów kartowych zostało zrealizowanych poza granicami Polski a do tego 88 proc. z nich – w formie CNP, a więc np. przez internet, za pomocą skradzionych danych karty. W razie zaistnienia takiej sytuacji rozwiązanie zaproponowane przez Santandera ma więc szansę ograniczyć straty klientów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies