Bank podpisał umowę na wdrożenie nowego rozwiązania ze spółką należącą do Poczty Polskiej
Biuro prasowe Banku Pocztowego podało informację o podpisaniu umowy ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe (to podmiot zależny od narodowego operatora). Dotyczy ona wdrożenia systemu mojeID. Finał projektu spodziewany jest w I kw. przyszłego roku.
mojeID to system zarządzany przez KIR. Pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości przy pomocy loginu i hasła do bankowości elektronicznej. Działa w ten sposób, że przy wizycie na stronie instytucji publicznej czy firmy prywatnej należy wybrać jako narzędzie do potwierdzenia tożsamości mojeID. Następnie użytkownik jest przenoszony na stronę swojego banku, gdzie musi się zalogować. Później wraca do portalu zewnętrznego dostawcy już zidentyfikowany. Z tym że bank nie zna aktywności klienta poza swoim systemem, a administrator zewnętrznego portalu – danych logowania do banku.
Udostępnienie usługi mojeID będzie kolejnym wdrożeniem technologicznym przeprowadzonym przez Bank Pocztowy w ostatnim czasie. Kilka dni temu instytucja chwaliła się zaoferowaniem klientom indywidualnym karty płatniczej z czytnikiem linii papilarnych. Wcześniej bank przeprowadził cały szereg wdrożeń płatności mobilnych, udostępnił nowy serwis informacyjny, zapowiedział wprowadzenie wirtualnych kart płatniczych czy zakomunikował rozpoczęcie prac nad zdalnym otwieraniem rachunków.