Z mojeID mogą już korzystać klienci Aliora, PKO (i Inteligo), Pekao, ING, mBanku, Santandera, BNP, Credit Agricole, Getinu, BOŚ, BS w Brodnicy oraz banków z grup BPS i SGB
Alior dołączył do grupy banków, które oferują klientom usługę weryfikacji tożsamości mojeID. Będą z niej mogli korzystać podczas kontaktu z firmami z różnych branż, m.in. ochrony zdrowia, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej czy finansowej.
MojeID to przygotowana przez KIR platforma pozwalająca klientom banków potwierdzać własną tożsamość, gdy korzystają z cyfrowych usług oferowanych przez prywatne firmy i instytucje publiczne. Po wybraniu mojeID jako sposobu uwierzytelnienia są przekierowywani do serwisu swojego banku, gdzie muszą podać login i hasło do rachunku. Następnie wracają do portalu np. firmy telekomunikacyjnej czy przychodni z już potwierdzoną tożsamością. Przy czym administrator takiego portalu nie ma dostępu do danych logowania, a bank do informacji o aktywności klienta.
Wdrożenie przeprowadzone przez bank może mieć formę uproszczoną, tak jak w przypadku Alior Banku, i sprowadzać się do usług komercyjnych. Banki mogą jednak zdecydować się na przeprowadzenie dodatkowych prac i integrację z tzw. węzłem krajowym, czyli platformą dającą dostęp do stron urzędów państwowych.
Udostępniając usługę KIR-u swoim klientom, Alior Bank dołączył do grona dziewięciu banków komercyjnych (PKO BP z Inteligo, Pekao, ING, Getin, BOŚ, BNP Paribas, mBank i Credit Agricole, Santander), Banku Spółdzielczego w Brodnicy, BPS i SGB-Bank oraz banków zrzeszonych. W tym roku lista ta ma się wydłużyć jeszcze o Pocztowy. Jak podaje KIR, z usługi mojeID może już korzystać blisko 20 milionów klientów.