Od 1 września nowym operatorem aplikacji PayAppka będzie spółka TryPay Later
Dla uważnych czytelników cashless.pl to nie nowość, ale mniej zainteresowani tematem mogą być zaskoczeni. Aplikacja PayAppka (wcześniej Rachunki imoje) drugi raz w ciągu ostatnich tygodni zmienia operatora. Jeszcze wiosną tego roku aplikacja była obsługiwana przez ING Bank Śląski. Od początku lipca jej operatorem jest fintech BillTech. Natomiast od września będzie nim inna spółka fintechowa – TryPay Later, należąca do giełdowego Femion Technology.
Skąd te zmiany? PayAppka to platforma do opłacania rachunków od różnych dostawców. Technologię do tego rozwiązania dostarcza fintech BillTech, który udostępnił ją bankowi ING kilka lat temu. Instytucja niedawno podjęła jednak decyzję o zaprzestaniu oferowania usługi, choć udało jej się pozyskać dla niej kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Oddała więc zarządzanie projektem twórcom technologii. BillTech chce jednak pozostać jedynie dostawcą rozwiązania informatycznego. Stąd decyzja o scedowaniu obsługi klientów na TryPay.
TryPay należy do spółki Femion Technology i rozwija usługi fintechowe, m.in. płatności odroczone.
Docelowo PayAppka ma być tzw. superaplikacją do zarządzania finansami osobistymi. Dzięki otwartej bankowości użytkownicy będą mogli połączyć w aplikacji swoje konta bankowe i na bieżąco widzieć własne wydatki z różnych rachunków. – Chcemy, aby PayAppka była aplikacją pierwszego wyboru wśród Polaków do zarządzania swoimi finansami, dzięki której w jednym miejscu klient w intuicyjny sposób opłaci swoje rachunki i zobaczy, jak comiesięczne wydatki wpływają na jego budżet domowy. Chcemy dać klientom również możliwość wyboru najkorzystniejszych ofert telekomów, ubezpieczalni, pożyczek, kredytów oraz kont bankowych – mówił w rozmowie w serwisem cashless.pl Tomasz Baliński, dyrektor ds. rozwoju biznesu w TryPay.