W okresie styczeń-marzec 2022 r. przez Blue Cash rozliczono rekordowe ponad 3,3 mln transakcji
Narodowy Bank Polski opublikował komunikat na temat weryfikacji funkcjonowania systemu płatności Blue Cash zarządzanego przez sopocką spółkę Blue Media. – Przeprowadzona ocena wykazała wysoki poziom zgodności systemu płatności Blue Cash z zasadami dotyczącymi infrastruktury rynków finansowych – głosi komunikat banku centralnego. Dopatrzono się niewielkich uchybień i zalecono ich wyeliminowanie.
System Płatności Blue Cash wykorzystuje doświadczenia prowadzonej wcześniej platformy Blue Cash, służącej od 2008 roku do realizacji międzybankowych natychmiastowych zleceń płatniczych. SPBC jako pierwszy system płatności natychmiastowych w Polsce uzyskał od NBP zgodę na działanie, a było to w listopadzie 2011 roku. Później na rynku zadebiutował także konkurencyjny Express Elixir od KIR-u.
– Blue Cash od samego początku charakteryzuje się nie tylko innowacyjnością, ale także wysoką niezawodnością. Wierzymy, że zwiększenie zgodności w ramach SPBC ułatwi jego dalszy rozwój, a szerzej - przyczyni się do upowszechnienia płatności natychmiastowych w Polsce oraz wzrostu innowacyjności rynku płatniczego – powiedział Krzysztof Pycia, dyrektor produktu w Blue Media.
Tymczasem z najnowszych danych NBP wynika, że I kw. bieżącego roku był rekordowy dla Blue Cash pod względem transakcyjności. Bank centralny podał, że w okresie tym przez system zarządzany przez Blue Media przeszło 3,31 mln transakcji, o łącznej wartości 3,96 mld zł. Odnotowano wzrost dziennych obrotów średnio o 6 proc. a liczby transakcji – o 3 proc. względem poprzedniego kwartału. Średnia kwota przelewu wzrosła z 1162 zł do 1196 zł.