Poczta Polska na razie nie ujawnia, czym konkretnie będzie Provana Finanse oraz czy – a jeżeli tak, to kiedy – marka wejdzie na rynek
Poczta Polska buduje nową markę: Provana Finanse. Tak przynajmniej wynika z najnowszego wydania Biuletynu Urzędu Patentowego, w którym ukazała się informacja o zastrzeżeniu przez spółkę nazwy oraz logo Provana Finanse, który prezentuje się tak:
W zakresie działalności opisanym w zgłoszeniu widnieją m.in. usługi ubezpieczeniowe, usługi finansowe, pieniężne i bankowe, wydawanie kart przedpłaconych i bonów, wycena i obsługa roszczeń ubezpieczeniowych, pośrednictwo ubezpieczeniowe, pośrednictwo w zakresie kredytów hipotecznych, usługi planowania w zakresie emerytur, doradztwo finansowe, kredytowe i ubezpieczeniowe. Katalog ten jest jednak znacznie szerszy i obejmuje także np. działalność reklamową i edukacyjną.
Zapytałam biuro prasowe Poczty o plany względem nowego brandu. – Marka Provana Finanse jest projektem, który ma posłużyć Poczcie Polskiej Dystrybucji do sprzedaży usług finansowych, jednak obecnie nie jest wprowadzana na rynek – przekazano mi w odpowiedzi.
Wygląda więc na to, że Poczta Polska może szukać kolejnej szansy na rynku usług finansowych. Kolejnej, bo przypomnę, że spółka jest głównym udziałowcem Banku Pocztowego i swego czasu jej strategia zakładała rozwijanie usług finansowych z tą instytucją i ich aktywną dystrybucję w placówkach pocztowych. W tym kontekście ciekawostką może być to, że Pocztowy chciał zdobywać młodych, aktywnych klientów za pomocą marki EnveloBank. Niedawno zdecydowano jednak o wycofaniu się z tego projektu.
Z kolei ubezpieczeniowe ramię Poczty, czyli Pocztowe TUW, zostało przejęte przez Fundusz Składkowy Ubezpieczenia Rolników i nosi obecnie nazwę Agro Ubezpieczenia. Nadal działa natomiast pocztowa agencja ubezpieczeniowa, dawniej funkcjonująca pod nazwą Pocztowa Agencja Usług Finansowych, a obecnie: Poczta Polska Dystrybucja. I – jak wynika z odpowiedzi biura prasowego Poczty – to właśnie ten podmiot, zajmujący się sprzedażą ubezpieczeń na życie, komunikacyjnych, majątkowych, rolnych oraz produktów zabezpieczenia emerytalnego, a od niedawna również usług bankowych, ma w przyszłości wykorzystywać brand Provana Finanse.