Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Przez internet i aplikacje sprzedaje się już jedną czwartą biletów kolejowych. Wkrótce będzie to najważniejszy sposób ich dystrybucji

Obecnie sprzedaż biletów kolejowych online pod względem popularności przegrywa już tylko z tradycyjnymi kasami na dworcach

Urząd Transportu Kolejowego opublikował dane statystyczne dotyczące sprzedaży biletów kolejowych w Polsce w ubiegłym roku. Wynika z nich, że w 2021 r. więcej niż co czwarty bilet na pociąg został kupiony przez internet lub aplikacje mobilne. Udział takich narzędzi w całości sprzedaży biletów wyniósł 27,9 proc. i wzrósł z 18,2 proc. w roku 2020. Dla porównania w 2017 r. wynosił jedynie 7,7 proc.

Przeczytajcie także: PayEye wprowadza płatności mobilne w wersji 2.0

Sprzedaż online stała się drugim, najpopularniejszym sposobem opłacania przejazdów pociągami. Przegrywa jedynie z tradycyjnymi kasami na dworcach kolejowych, które odpowiadają za 35,1 proc. sprzedaży biletów. Ich udział konsekwentnie jednak spada – w roku 2020 wynosił 39,3 proc., w 2019 r. – 46,5 proc., w 2018 r. – 51,2 proc. a w 2017 r. – 54,2 proc. Można więc spodziewać się, że w roku 2022 najpopularniejszym sposobem zakupu biletów kolejowych są już aplikacje mobilne i serwisy internetowe.

UTK podaje ponadto, że w ubiegłym roku zwiększyła się również sprzedaż bezpośrednio w pociągach. Bilety kupione u konduktora stanowiły 21,5 proc. wszystkich sprzedanych biletów (17,6 proc. w 2020 r.).

Przeczytajcie także: Bilety PKP dostępne w nowym miejscu

Zdaniem UTK rosnąca popularność elektronicznych kanałów sprzedaży biletów wynika nie tylko ze zmiany przyzwyczajeń pasażerów w obliczu pandemii. Wpływ na to mają także zmiany społeczne i chęć wygodnego zakupu biletu w dowolnym miejscu i czasie. Zwiększony poziom sprzedaży widoczny jest również w automatach biletowych na stacjach i w samych pociągach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies