Nowe rozwiązanie zostanie wykorzystane do autoryzacji transakcji podczas płatności kartą w internecie
O polskiej spółce Digital Fingerprints zrobiło się głośno za sprawą przejęcia kontroli nad nią przez Biuro Informacji Kredytowej. Jak się jednak okazuje, dostarczana przez DF technologia może mieć zastosowanie nie tylko w bankowości, ale i w e-commerce czy płatnościach. Świadczyć o tym może usługa, jaką firma rozwija wspólnie z IT Card.
Niedawno oba podmioty poinformowały o nawiązaniu współpracy, której celem jest implementacja biometrii behawioralnej w procesie płatności kartą za zakupy w sklepach internetowych. Klient zamiast wprowadzać kod jednorazowy z SMS wysyłany w ramach procedury 3DSecure (autoryzacja płatności kartą na podobnej zasadzie jak potwierdzenie przelewu zlecanego z rachunku internetowego) ma za zadanie przepisanie w bramce internetowej kilku generowanych przez system słów. Za potwierdzenie, że płacącym jest prawowity użytkownik karty, odpowiedzialna będzie biometria behawioralna.
Jak mówią przedstawiciele DF, takie rozwiązanie jest bezpieczniejsze niż hasła w SMS-ach, a do tego pozwala wydawcom kart oszczędzić na ich wysyłce. Usługa kierowana będzie do tych klientów, którzy przy autoryzacji płatności kartowych nie korzystają z autoryzacji mobilnej w aplikacjach bankowych.
Natomiast o tym jak działa biometria behawioralna, mówił podczas ostatniego Cashless Breakfast prezes DF Krzysztof Raczyński. – W bankowości elektronicznej instalujemy skrypt, który zbiera dane na temat naszych zachowań: to, jak wciskamy klawisze na klawiaturze, to, jak ruszamy myszą, jak dotykamy palcem ekranu itd. Na przykład z pięciu wciśnięć klawiszy jesteśmy w stanie wyciągnąć aż 80 różnych cech charakterystycznych dla danego użytkownika. Wszystkie te dane za pomocą naszych algorytmów są przetwarzane i pozwalają stwierdzić, czy osoba korzystająca w danym momencie z usług elektronicznych jest tą, za którą się podaje – powiedział prezes DF. Więcej na ten temat w tekście Biometria behawioralna znajdzie się w każdym banku? BIK chce udostępnić usługę Digital Fingerprints dla całego sektora.
Fot. Flilckr/Nedad Stojkovic CC BY 2.0