Startup przejmuje od klienta auta po szkodzie całkowitej i zajmuje się jego sprzedażą oraz dopełnieniem wszelkich formalności
Współpracujący z ubezpieczycielami startup Carrot pochwalił się dokonaniami i planami na przyszłość. Firma zajmująca się sprzedażą pojazdów powypadkowych planuje w tym roku sprzedać 20 tys. uszkodzonych aut. Zbliży ją to do przekroczenia progu 50 tys. wylicytowanych pojazdów, o wartości ponad 400 mln zł, od początku działalności serwisu carrot.pl
Carrot to platforma aukcyjna, za pośrednictwem której sprzedawane są auta powypadkowe, których naprawa jest ekonomicznie nieopłacalna. Przyjmuje się, że tak jest, gdy w przypadku OC koszty naprawy przekraczają wartość pojazdu przed kolizją, a w przypadku AC koszt ten jest wyższy niż 70 proc. sumy, na jaką pojazd był ubezpieczony. Zazwyczaj w takich sytuacjach poszkodowany otrzymuje odszkodowanie pomniejszone o wartość wraku. Natomiast dzięki Carrot klient może dostać od ubezpieczyciela pełną wartość odszkodowania, a startup zajmie się sprawną sprzedażą uszkodzonego pojazdu.
Jeśli posiadacz auta zdecyduje się na taką opcję, ubezpieczyciel przekaże jego dane startupowi, którego pracownicy skontaktują się z właścicielem samochodu, by ustalić miejsce i czas odbioru wraku. Następnie dokumentowany jest stan pojazdu oraz zawierana umowa zlecenia jego sprzedaży. W tym momencie zamykana jest likwidacja szkody, a klient dostaje pełne odszkodowanie. Nie musi też przejmować się formalnościami takimi jak wypowiedzenie polisy czy zgłoszenie faktu zbycia pojazdu, bo tym zajmie się Carrot.
Auto odebrane od klienta trafia na jeden z placów startupu, gdzie oglądać go mogą potencjalni kupcy. Po zakończeniu licytacji w serwisie carrot.pl wylicytowana kwota trafia do ubezpieczyciela.
Carrot współpracuje z większością ubezpieczycieli komunikacyjnych działających na polskim rynku, w tym m.in. Ergo Hestią, Wartą, Uniqą, Compensą, TUZ-em czy Generali, a także z firmami leasingowymi takimi jak PKO Leasing, VW Financial Services czy Alior Leasing.
Od początku działalności serwisu w 2018 r. za pośrednictwem carrot.pl sprzedano 36,8 tys. uszkodzonych pojazdów. Na koniec kwietnia tego roku na platformie zarejestrowanych było 9,7 tys. użytkowników. W ubiegłym roku średnia wartość sprzedawanego pojazdu wynosiła 9,9 tys. zł, natomiast w tym roku, według szacunków Carrot, będzie to ponad 13 tys. zł. W 2022 r. na drogi wyjechało 28 własnych lawet startupu.
Pomysłodawcą i współzałożycielem Carrot jest Witold Jaworski, menedżer bardzo dobrze znany w branży ubezpieczeniowej. W przeszłości był m.in. prezesem PZU Życie oraz Allianza. Obecnie rozwija własne biznesy, w tym startup ubezpieczeniowy YU! i platformę windykacyjną Vindicat, które znajdziecie na Mapie polskiego fintechu 2022.