Narzędzie ma się sprawdzić zarówno w załatwianiu spraw urzędowych, jak i w prowadzeniu biznesu
Na polskim rynku ma niebawem wystartować Inperly (In person, remotely), czyli platforma do komunikacji, wykorzystująca możliwości e-dowodów osobistych i zintegrowana z komunikatorem Microsoft Teams. Produkt powstał w ramach współpracy firmy Billennium, Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych (podmiot odpowiedzialny za eDO App) i Microsoftu.
Integracja wspomnianych narzędzi sprawia, że wiele procesów może być realizowanych bez potrzeby fizycznej obecności klienta w placówce firmy czy petenta w instytucjach. Jako przykłady podaje się przyjmowanie wniosków w urzędach, prowadzenie rozpraw na odległość, organizowanie rekrutacji czy egzaminów na uczelniach, ale też podpisywanie umów o pracę albo sprzedaż i obsługę klientów.
Aplikacja Inperly działa za sprawą wykorzystania platformy chmurowej Azure oraz warstwy cyfrowej e-dowodu osobistego (do jej odczytania potrzebny jest smartfon z modułem NFC). Według MSWiA taki dokument posiada w Polsce ok. 9 mln osób (za kilka lat mają one stanowić zdecydowaną większość dowodów). Twórcy projektu przekonują, że nie będzie on wykorzystywany tylko do weryfikacji tożsamości i składania podpisu. W przyszłości produkt ma być rozbudowany m.in. o jednorazowe podpisy kwalifikowane oraz biometryczne potwierdzenie tożsamości w oparciu o paszporty i dokumenty wydawane w innych krajach.
Firma Billennium uruchomiła przedsprzedaż aplikacji. Deklaruje, że obecnie klientom oferowany jest upust sięgający 80 proc. Standardowo miesięczny koszt licencji to 59 zł netto za użytkownika. Do tego dochodzą koszty weryfikacji tożsamości (8 zł) lub podpis z dowodu osobistego (15 zł). Promocja przedsprzedażowa dotyczy tylko kosztu licencji.