Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Tydzień w ubezpieczeniach: zgoda na fuzję Avivy i Allianza, insurtechy z nowym finansowaniem i więcej ubezpieczeń w bankach

Oto najważniejsze wydarzenia w branży ubezpieczeniowej drugiego tygodnia maja

Posypały się pieniądze dla ubezpieczeniowych startupów. W czwartek pozyskaniem finansowania pochwaliły się polskie Quantee oraz estoński, ale działający w Polsce Cachet. W tym miesiącu mogliście również przeczytać o pokaźnych środkach, jakie zdobył francuski insurtech Alan (startupowi udało się pozyskać 183 mln euro, w zaledwie rok po poprzednim finansowaniu na poziomie 185 mln euro), a także o rundzie i planach Climatiki, czyli polskiego startupu oferujące ubezpieczenia "od złej pogody". Co ciekawe, w firmę zainwestował fundusz Funding Box Deep Tech Fund – ten sam, który zdecydował się wziąć udział w finansowaniu Quantee.

A wspomniane Quantee zgarnęło od inwestorów 3 mln zł, w ramach rundy seed (zalążkowej). Pozyskane środki planuje przeznaczyć na ekspansję na rynek brytyjski oraz hiszpański, gdzie – przypomnę – ma już pierwszego klienta: ubezpieczyciela zdrowotnego DKV. W planach jest również dalsze rozwijanie oprogramowania. Quantee pomaga ubezpieczycielom lepiej wyceniać produkty, wykorzystując do tego potencjał posiadanych danych w czasie rzeczywistym. Towarzystwa przy wykorzystaniu platformy Quantee są w stanie istotnie skrócić czas wprowadzania zmian w taryfach oraz poprawić dokładność stosowanych modeli. W rezultacie firmy ubezpieczeniowe mogą zapewnić bardziej konkurencyjne ceny klientom, przy jednoczesnym zwiększeniu rentowności swojego portfela.

Przeczytajcie także: Beesafe wyceni szkody na podstawie zdjęć

Z kolei Cachet pochwalił się rundą w wysokości 5,5 mln euro. Współzałożycielka startupu Hedi Mardisoo, z którą miałam przyjemność spotkać się w tym tygodniu, była bardzo pozytywnie nastawiona do naszego rynku i przekonana, że dzięki nowej inwestycji insurtechowi uda się mocniej rozkręcić biznes w Polsce. Część z pozyskanych środków ma bowiem zostać przeznaczona na rozwój na naszym rynku, w tym na powiększanie zespołu. Planowane są również nowinki produktowe, o czym więcej tutaj.

Warto również odnotować pojawienie się nowej porównywarki ubezpieczeń. Co ciekawe, sprawdzonapolisa.pl obrała inną ścieżkę niż tego typu podmioty funkcjonujące na rynku. Próżno bowiem szukać na jej stronie polis OC, które są najbardziej popularnym ubezpieczeniem i takim, w którym klienci są szczególnie wrażliwi na cenę (a więc chętnie ją porównują). Wygląda na to, że platforma chce natomiast odczarować dystrybucję online ubezpieczeń na życie, o których mówi się, że w internecie się nie sprzedają. Do tego NNW, polisy na czas podróży i kilka produktów ujętych w kategorię lifestyle, typu ubezpieczenia na wypadek stłuczenia szybki w smartfonie.

Te ostatnie od Europy, która – jak widać – nie ustaje w realizowaniu swojej strategii sprzedaży B2B2C, wkładając swoje produkty na półeczkę do kolejnego partnera. W tym tygodniu pochwaliła się też włożeniem swojego (a w zasadzie nie do końca swojego) produktu do Getinu. Dlaczego nie do końca swojego? Bo do oferty banku dodane zostały ubezpieczenia komunikacyjne, a to rodzaj ryzyka, którego pokrywaniem Europa co do zasady się nie para. Dlatego rozwiązanie przygotowano w koasekuracji z Compensą, która przejmie część ryzyka oraz będzie odpowiedzialna za proces likwidacji szkód. Jest to dość nietypowy model jak na portfel ubezpieczeń komunikacyjnych dla klientów detalicznych. Widać, Europa, nie mając dużego doświadczenia w komunikacji, wolała wesprzeć się partnerem, a z drugiej strony – nie chciała odpuścić ubezpieczeniowego poletka Getin Banku, z którym blisko współpracuje i który jest jej częściowym akcjonariuszem. I to mimo czarnych chmur wiszących nad bankiem. No cóż, póki okręt płynie, trzeba robić biznes.

Przeczytajcie także: AI w likwidacji szkód, wypłaty w 10 minut i tarcia wokół rekomendacji

A nad rozwojem oferty ubezpieczeniowej pracuje także Pekao, również w ramach grupy. Wkrótce w serwisach banku będzie można kupić ubezpieczenia komunikacyjne od PZU i Link4. A w dalszej perspektywie klientom banku zaoferowane zostaną też ubezpieczenia mieszkaniowe. Pekao wpisuje się tym samym w rynkowy trend poszerzania oferty produktów stand alone dostępnych w bankach, o czym mogliście przeczytać w tekście: Ciekawie w bancassurance. Poszerzy się oferta ubezpieczeń komunikacyjnych w PKO BP, a inny duży bank szykuje swoją porównywarkę polis. Ale i w ubezpieczeniach powiązanych z produktami bankowymi Pekao nie próżnuje. W ostatnim czasie wprowadziło np. obudowaną ubezpieczeniami nową Kartę z Żubrem.

Na koniec odnotujmy jeszcze, że KNF stwierdził brak podstaw do zgłoszenia sprzeciwu wobec planowanego połączenia spółek Allianza i Avivy. Przy ogłaszaniu na początku roku planów połączenia ubezpieczyciel deklarował, że chciałby przeprowadzić ten proces do końca maja. Niezbędną do tego zgodę KNF udało się uzyskać. Natomiast jak udało mi się ustalić, aktualnie fuzja prawna planowana jest na 1 lipca.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies