Z narzędzia mogą korzystać użytkownicy aplikacji mobilnej sieci sklepów
IKEA pochwaliła się nowym rozwiązaniem zakupowym, łączącym cechy tradycyjnej wizyty w sklepie oraz handlu cyfrowego. Rozwiązanie "Skanuj i Płać" testowo pojawiło się w aplikacji mobilnej sieci sklepów jeszcze w maju 2021 roku i było dostępne w jednej placówce firmy. Obecnie działa również w Krakowie, Gdańsku, Targówku, Poznaniu i Wrocławiu.
Jak działa "Skanuj i Płać"? Użytkownik aplikacji IKEA podczas wizyty w sklepie stacjonarnym może zeskanować smartfonem produkt i włożyć go do koszyka czy torby. Na koniec zakupów powinien wygenerować kod QR i udać się z nim do kasy samoobsługowej, gdzie produktów nie trzeba ponownie skanować. W efekcie klient może obejrzeć towar w sklepie i skorzystać z narzędzia, które ma przyspieszać płatność.
Firma przekonuje, że w przypadku tego rozwiązania czas transakcji wynosi średnio 60 sekund, czyli o połowę mniej niż w przypadku tradycyjnych opcji płatności – dotyczy to także kas samoobsługowych. W efekcie skracają się kolejki do kas. Z badań przeprowadzonych przez firmę wynika, że 95 proc. klientów prawdopodobnie skorzysta z tej opcji podczas następnej wizyty i poleci ją znajomemu. Z aplikacji IKEA korzysta blisko 1,5 mln użytkowników.