Insurtech dostał się też do programu akceleracyjnego Plug & Play Tech Center, który ma mu otworzyć drzwi do rynków zagranicznych
Polski insurtech Climatica pochwalił się pozyskaniem pierwszego inwestora w ramach rundy seed: Funding Box Deep Tech Fund. Ponieważ runda nie została jeszcze zamknięta, firma nie ujawnia wielkości pozyskanych środków. Niemniej jednak w rozmowie z serwisem cashless.pl Tadeusz Prochwicz, prezes insurtechu, zdradził, że kwota otrzymana od funduszu Funding Box jest siedmiocyfrowa. Zapowiedział również uruchomienie nowej oferty we współpracy z dużym graczem z polskiego rynku turystycznego.
Climatica, która powstała w ramach grupy Daftcode, to insurtech wykorzystujący uczenie maszynowe do tworzenia produktów ubezpieczeniowych chroniących przed skutkami anomalii pogodowych. Oferowane przez nią ubezpieczenia parametryczne zapewniają automatyczną wypłatę w razie wystąpienia umownego czynnika, np. gwałtownego opadu czy ekstremalnego upału. Dzięki temu klient nie musi składać wniosku o odszkodowanie ani czekać na decyzję ubezpieczyciela, a cały proces może się zamknąć nawet w kilku minutach.
Przykładem takiego ubezpieczenia jest wprowadzona w zeszłym roku polisa na wypadek złej pogody, którą można wykupić w Generali. We współpracy z insurtechem ubezpieczyciel gwarantuje automatyczną wypłatę odszkodowania za każdy dzień urlopu, kiedy temperatura spadła poniżej umownego poziomu lub wystąpiły opady deszczu. Jak dowiedziałam się od Tadeusza Prochwicza, zeszłoroczny pilotaż okazał się udany, a zainteresowanie klientów przekroczyło zakładane cele. Obecnie Generali kontynuuje sprzedaż tego produktu, a jego zakres terytorialny został nawet poszerzony. Climatica pracuje zaś nad uruchomieniem ubezpieczenia pogodowego we współpracy z kolejnym partnerem, którym ma być ważny podmiot na rynku turystycznym. Oferta ma być gotowa na tegoroczny sezon urlopowy.
Ze swoim produktem firma zamierza wychodzić również do innych ubezpieczycieli, głównie zagranicznych. Ma jej w tym pomóc program akceleracyjny Plug & Play Tech Center, do którego insurtechowi udało się zakwalifikować. W jego ramach startup weźmie udział w sesjach mentoringowych z ubezpieczycielami z różnych krajów oraz będzie miał okazję zaprezentować się szerokiemu gronu podczas czerwcowego expo w Amsterdamie. – Partnerami programu są duże towarzystwa ubezpieczeniowe z rynku europejskiego i trzy z nich wyraziły już zainteresowanie naszą ofertą. Dodam, że to firmy o miliardowych obrotach – zaznacza prezes startupu.
W ekspansji poza Polską, ale też w rozwoju oferty produktowej, Climatice mają pomóc również środki pozyskane w ramach wspomnianej rundy inwestycyjnej. – Przeznaczymy pieniądze na ekspansję zagraniczną, dotarcie do dużych graczy z rynku europejskiego, oraz dalszy rozwój technologii Climatica, tzn. tworzenie modeli machine learningowych do oceny ryzyk klimatycznych. Wprowadzimy do nich kolejne zjawiska pogodowe, głównie związane ze śniegiem i wiatrem – zapowiada Tadeusz Prochwicz.
W zakresie produktowym insurtech pracuje obecnie nad ofertą dla OZE. Ubezpieczenia mają działać jako swoista gwarancja finansowa na wypadek niewystarczającej produkcji energii, np. przy braku wiatru. W dalszych planach jest również wprowadzenie ochrony upraw rolnych.