Od poniedziałku użytkownicy serwisu Inteligo nie będą mogli zamawiać za pośrednictwem bankowości elektronicznej raportów BIK
Z informacji udostępnionej klientom przez PKO BP wynika, że od najbliższego poniedziałku posiadacze rachunków Inteligo nie będą mogli zamawiać w bankowości elektronicznej raportów BIK. Inteligo jest jak dotąd jedną z kilku instytucji na polskim rynku, które pozwalają na zamówienie tego dokumentu bezpośrednio z konta. Oprócz niego są to jeszcze Alior, ING i PKO BP.
Wycofanie raportów BIK z serwisu transakcyjnego to kolejna decyzja PKO BP zmniejszająca funkcjonalność oferty Inteligo. Kilka lat temu bank zdecydował już o zaprzestaniu wydawania nowych kart kredytowych. Natomiast pod koniec ubiegłego roku poinformował o wycofaniu z oferty rachunków biznesowych. Dotychczasowi ich użytkownicy będą mogli korzystać z nich tylko do końca bieżącego roku a jeśli nie przeniosą swoich kont do PKO BP – ich dotychczasowe zostaną zamknięte.
Działania PKO BP wskazują, że bank zmierza do zamknięcia projektu pod nazwą Inteligo. Z nieoficjalnych informacji cashless.pl wynika, że przyszłość Inteligo jest już w zasadzie przesądzona i marka zniknie z rynku. Oficjalnie na temat przyszłości Inteligo w ubiegłym roku wypowiedział się ówczesny prezes PKO Jan Emeryk Rościszewski. Stwierdził, że z ekonomicznego punktu widzenia rozwijanie kilku marek nie ma uzasadnienia.