Z platformy Montonio korzysta już ponad 3 tys. sklepów w krajach bałtyckich, a dalszy rozwój umożliwi pozyskane niedawno od inwestorów 11 mln euro
Do Polski wkracza fintech Montonio – platforma płatności dla e-commerce, która powstała kilka lat temu i zdobyła w krótkim czasie 10-proc. udział w rynkach krajów bałtyckich. Wywodząca się z Estonii firma nawiązała już współpracę z ponad 3 tys. sklepów internetowych i planuje rozszerzyć swoją działalność na całą Europę.
Montonio reklamuje się jako dostawca narzędzia do zarządzania procesem zakupowym. Dotyczy to m.in. dostarczania sklepom internetowym infrastruktury płatności oraz obsługi finansowania zakupów przy użyciu modelu ratalnego czy płatności odroczonych. Fintech chwali się pełną integracją systemu z aplikacją Revolut, ale też partnerstwem z operatorem Blika. Przewagą konkurencyjną firmy ma być przyjazne we wdrożeniu API.
Pomocne w ekspansji będą zapewne środki, jakie startup pozyskał od inwestorów – w zamkniętej ostatnio rundzie finansowania udało mu się zdobyć 11 mln euro. Pieniądze pochodzą zarówno od dotychczasowych, jak i nowych inwestorów, m.in. polskiego funduszu FF Venture Capital. Rundzie przewodził fundusz Index Ventures, który wcześniej inwestował w Revolut i Adyen.
Pozyskane środki zostaną przeznaczone na ekspansję geograficzną, ale też na poszerzenie wachlarza produktowego. Wkrótce dodana zostanie np. funkcja pozwalająca sprzedawcy za pomocą jednego przycisku zaadresować przesyłkę, a klientowi odesłać produkt. Firma nie wyklucza także inwestycji w rozwój zespołu programistów w Polsce.
Montonio to kolejny w ostatnim czasie fintech wywodzący się z państw bałtyckich, który chce spróbować swoich sił w Polsce. Niedawno działalność rozpoczął tu m.in. Paywerk, wywodzący się z Estonii, a wspierany przez Inbank. Fintech rozwija usługę transgranicznych płatności odroczonych. Z kolei litewski kevin oferuje płatności w oparciu o open banking i chwali się, że jego klienci mogą płacić zbliżeniowo z pominięciem karty, bezpośrednio z rachunku bankowego.
A o tym, czy rok 2022 będzie przełomowy dla polskiego rynku płatności, bedą dyskutować eksperci podczas najbliższego Cashless Breakfast już 21 kwietnia na warszawskiej Saskiej Kępie. Zapraszamy.