mBank zadeklarował także, że wspólnie z Blikiem pracuje nad rozwiązaniem z zakresu płatności odroczonych
Podczas zakończonej przed chwilą konferencji prasowej przedstawiciele mBanku ujawnili swoje plany dotyczące rozwoju aplikacji mobilnej. Z ich deklaracji wynika, że modyfikacje wprowadzane będą stopniowo, co ułatwi klientom korzystanie z nowych funkcji. Zmiany koncentrują się przede wszystkim na poprawie wygody korzystania z aplikacji: przebudowane zostanie dolne menu i uzupełnione o nowy element "usługi", w prawym górnym rogu pulpitu pojawi się nowy moduł służący do komunikacji z bankiem, a sam pulpit poddany zostanie wizualnemu liftingowi.
mBank zapowiedział także udostępnienie nowych funkcji w aplikacji mobilnej. Wśród nich na pierwszym miejscu należy wymienić płatności związane z transportem, przygotowywane wspólnie z firmą SkyCash. Jeszcze przed wakacjami w apce mBanku powinna pojawić się możliwość opłacania parkowania w płatnych strefach parkowania. Jesienią mają zostać wprowadzane płatności za przejazdy autostradami, a na przełomie obecnego i przyszłego roku – płatności za bilety komunikacji miejskiej. O planach w tym zakresie czytelnicy cashless.pl dowiedzieli się jako pierwsi już w połowie lutego.
Kolejny element zmian w bankowości mobilnej mBanku dotyczyć będzie płatności w e-commerce. Instytucja zamierza przede wszystkim udostępnić płatności powtarzalne Blikiem (to rozwiązanie umożliwiające regulowanie należności np. za dostęp do serwisów streamingowych). mBank zadeklarował także, że wspólnie z operatorem Blika pracuje nad rozwiązaniem z zakresu płatności odroczonych (usługi pozwalające na płatności po kilkudziesięciu dniach od zamówienia).
Wreszcie mBank zapowiedział rozbudowanie modułu do zarządzania finansami osobistymi. Będzie on pozwalał np. analizować wydatki pod kątem poszczególnych kategorii produktów i usług, ułatwiać osiąganie celów oszczędnościowych itd. Moduł ten ma się pojawić jeszcze w tym miesiącu. Natomiast pierwsze zmiany, zawierające wybrane elementy z ujawnionych dziś zapowiedzi, znajdą się w aktualizacji aplikacji, która do pierwszych klientów trafi już jutro.