WPPAY to nowa marka, zarejestrowana przez sopocką spółkę Blue Media
Blue Media we współpracy z WP Desk szykuje nowe narzędzie do obsługiwania płatności w sklepach internetowych zbudowanych w technologii WooCommerce – ustalił serwis cashless.pl. Rozwiązanie będzie się nazywało WPPAY, a zastrzeżony niedawno znak towarowy wygląda tak:
Dzięki przygotowywanej wtyczce właściciele sklepów internetowych opartych na WordPressie będą mogli przyjmować płatności online od swoich klientów. Rozwiązanie będzie dla nich dostępne w ramach platformy WP Desk.
WP Desk to popularna polska platforma z rozszerzeniami do WooCommerce. W rozmowie z serwisem cashless.pl przedstawiciel firmy potwierdził zaangażowanie we wspólny projekt płatniczy z Blue Media, odmówił jednak zdradzania szczegółów współpracy, które mają zostać ujawnione w najbliższych tygodniach.
Co może oznaczać taki sojusz dla właścicieli sklepów? Znając poprzednie projekty sopockiej spółki oraz analizując dotychczasową działalność WP Desk, można się spodziewać, że WPPAY będzie wtyczką płatniczą niewymagającą wiedzy technicznej od właściciela sklepu. Prawdopodobnie klienci będą mogli również liczyć na stałe wsparcie posprzedażowe.
Narzędzie ma być kierowane zarówno do właścicieli sklepów, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność, jak i do tych już funkcjonujących, którzy chcieliby zmienić swojego dotychczasowego operatora płatności. Za pomocą WPPAY sprzedawcy będą mogli udostępniać swoim klientom popularne metody płatności takie jak szybkie przelewy, Blik, płatności kartą czy Google Pay i Apple Pay.
Dla Blue Media wdrożenie WPPAY będzie kolejnym krokiem w rozwoju płatności w e-commerce. Sopocki operator współpracuje m.in. z innym dostawcą platformy open source – Presta Shop, jako rekomendowany dostawca płatności (local payments provider), a także odpowiada za obsługę Płatności Shoper, Płatności Sky-Pay oraz obsługę innych instytucji płatniczych np. Paynow (mBank).